Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη ...

... Ανάπτυξη που μόνο ο ενημερωμένος, ενεργός Πολίτης μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει !







Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Λάρκο: Η σκουριά στη θάλασσα και το σχέδιο συμμόρφωσης



Ως πότε η σκουριά ... στη θάλασσα ; ; ; 

[Αντιγράφουμε από το ΠΟΝΤΙΚΙ] http://topontiki.gr/article/48696/I-skouria-sti-thalassa

Μια εντέχνως υποφωτισμένη πτυχή της ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ παρουσιάζει το «Πράσινο Ποντίκι» Φεβρουαρίου αφού, εκτός από το σπάσιμο σε «καλή» και «κακή» εταιρεία, η «καυτή πατάτα» για την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ είναι το τι θα κάνουν με την επικίνδυνη ΛΑΡΚΟ. 


Και ο χαρακτηρισμός επικίνδυνη αφορά την απόρριψη 1 εκατομμυρίου τόνων σκουριάς τον χρόνο στον Βόρειο Ευβοϊκό, απόρριψη που γίνεται κατά παράβαση εθνικών και ευρωπαϊκών νόμων. 

Όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ, η απόρριψη των τοξικών αποβλήτων πραγματοποιείται εδώ και πολλά χρόνια με την υπογραφή Υπουργικών Αποφάσεων, η ισχύς της τελευταίας εκ των οποίων λήγει μέσα στον μήνα. 

Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, για να μπορέσουν να πουλήσουν τη ΛΑΡΚΟ, θα δώσουν άραγε ως μπόνους στους επίδοξους επενδυτές και τη διαρκή καταστροφή του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας;


Στο πλαίσιο των δράσεων του CISD προετοιμάζεται παρέμβαση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το αρμόδιο Υπουργείο προκειμένου να ενημερωθεί ο πολίτης σχετικά με:


  1. Την πρόοδο υλοποίησης Σχεδίου Συμμόρφωσης που έχει επιβληθεί στη ΛΑΡΚΟ από την Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ
  2. Τη συμμόρφωση της εταιρείας στην τελευταία απόφαση παράτασης απόρριψης της σκουριάς της ΛΑΡΚΟ στον Ευβοϊκό, Ιούνιος 2012, (επί εποχής Υπηρεσιακής Κυβέρνησης, Υπουργού Γρ. Τσάλτα), σύμφωνα με την οποία εντός οκτώ μηνών η εταιρεία όφειλε να έχει θέσει σε λειτουργία το πρώτο κύταρο της αδειοδτημένης εγκατάστασης χερσαίας απόθεσης σκουριάς στη θέση ΛΙΑΒΔΑ, προκειμένου να μεταφέρει πλέον εκεί την σκουριά...  
Σημειώνεται ότι εντός του Φεβρουαρίου 2013 λήγει η ισχύς της σχετικής απόφασης  !     

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ:

http://issuu.com/cisdissuu/docs/11.09.20_2226______-________________________?mode=window&viewMode=singlePage






Πρόστιμα €591 χιλ. σε επιχειρήσεις για ρύπανση


ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ... ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ... ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ !!!

Πρόστιμα €591 χιλ. σε επιχειρήσεις για ρύπανση: Καύση νεκρών ζώων και ιχθυοκαλλιέργειες



Αθήνα, 21.2.2013

Την επιβολή προστίμων χρηματικού ύψους 590.950 Ευρώ, σε συνολικά 12 μονάδες, υπέγραψε ο Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ).

Οι κυριότερες παραβάσεις αφορούσαν στην κακή διαχείριση υγρών και στερεών αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων, αποβλήτων λιπαντικών ελαίων, αποβλήτων συσσωρευτών, περιττωμάτων πτηνών, καύση νεκρών ζώων, χρήση φορμόλης σε ιχθυοκαλλιέργειες κ.ά.
Μεταξύ των μονάδων στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, περιλαμβάνονται δύο Δήμοι, τρεις μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας, καθώς και μία βιομηχανία, μία μονάδα παραγωγής ασφαλτομίγματος, μία μονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων-σιδήρων-μετάλλων-καλωδίων, ένα λατομείο αδρανών υλικών, ένα εκκοκκιστήριο, μία πτηνοτροφική μονάδα και μία ξενοδοχειακή μονάδα.

Αναλυτικά, τα πρόστιμα επιβλήθηκαν στις παρακάτω μονάδες, για τις παραβάσεις που αναφέρονται και το ύψος του προστίμου:

Μονάδες, παραβάσεις, πρόστιμα

1. Επιβολή προστίμου στο Δήμο Μεγάρων, για το Χώρο Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων του Δήμου, στη θέση «Καμπία»


Παραβάσεις: Παραλαβή αποβλήτων βιομηχανικής προέλευσης σε Χώρο Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων, Διατήρηση του ΧΑΔΑ εντός δασικής έκτασης παρά τις σχετικές αποφάσεις παύσης και σφράγισής του, Δεν έλαβε ούτε τα ελάχιστα μέτρα για την προστασία του Περιβάλλοντος και της Δημόσιας Υγείας.
Με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου λάμβανε χρηματικό αντίτιμο για τη χρήση του ΧΑΔΑ με αποτέλεσμα τη ρύπανση και υποβάθμιση του Περιβάλλοντος και τη δημιουργία κινδύνων για τη Δημόσια Υγεία. Ο Δήμος εκτελούσε εργασίες συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων χωρίς να διαθέτει την απαιτούμενη άδεια.
Πρόστιμο: 394.000 ευρώ

2. Επιβολή προστίμου στην επιχείρηση «ΔΙΑΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ AΒΕΕ» για τη λειτουργία των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στις θέσεις Καλάμι, Πυρκάλι και Μπίστι Δήμου Πόρου

Παραβάσεις: Χρήση φορμόλης, Ανεξέλεγκτη διάθεση φορμόλης
Πρόστιμο: 35.000 ευρώ

3. Επιβολή προστίμου στην επιχείρηση «ΔΙΑΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ AΒΕΕ» για τη λειτουργία του συσκευαστηρίου νωπών ιχθύων στη θέση Καμίνια Κοκκινιάς Δήμου Τροιζήνας

Παράβαση: Διοχέτευση υγρών αποβλήτων σε τάφρο ομβρίων
Πρόστιμο: 8.000 ευρώ

4. Επιβολή προστίμου στην εταιρεία «ΛΑΦΙΑ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ», στη θέση «Βράχος Μασιώτη» Δήμου Καρύστου

Παραβάσεις: Υπέρβαση της ωφέλιμης επιφάνειας των πλωτών εγκαταστάσεων σε σχέση με τα προβλεπόμενα στην ΑΕΠΟ. Μη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά ανάπτυξη και λειτουργία χερσαίων εγκαταστάσεων σε μισθωμένη δημόσια δασική έκταση
Πρόστιμο: 4.500 ευρώ

5. Επιβολή προστίμου στην εταιρεία «ΝΙΚΟΛΗΣ ΓΚΡΟΥΠ ΑΕΒΕ», για τη λειτουργία του εργοστασίου κατασκευής ψευδοκοσμημάτων και ειδών λαϊκής τέχνης, στον Άγιο Στέφανο Αττικής

Παραβάσεις: Μη περιβαλλοντικά αδειοδοτημένες δραστηριότητες, Έλλειψη κατάλληλου συστήματος εξαερισμού του χώρου της βιομηχανίας, Μη ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση υγρών αποβλήτων, Μη ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση στερεών αποβλήτων
Πρόστιμο: 30.000 ευρώ

6. Επιβολή προστίμου στη «Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμου Βόρειας Κυνουρίας», για την λειτουργία της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων

Παραβάσεις: Μη απολύμανση επεξεργασμένων αποβλήτων, Υπερβάσεις ορίου
διάθεσης επεξεργασμένων αποβλήτων, Πλημμελής παρακολούθηση ποιότητας
επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων
Πρόστιμο: 5.900 ευρώ

7. Επιβολή προστίμου στην εταιρεία «ΣΑΚΕΛΑΡΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο.Ε.» για την λειτουργία μονάδας παραγωγής ασφαλτομίγματος που είναι εγκατεστημένη στη θέση «ΠΟΤΑΜΙ» του Δήμου Ναυπακτίας της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλ/νίας

Παραβάσεις: Μη σύννομη διαχείριση των Αποβλήτων Λιπαντικών Ελαίων (ΑΛΕ),  Έλλειψη περιβαλλοντικής αδειοδότησης για μία εκ των δύο υφιστάμενων γεωτρήσεων
Πρόστιμο: 27.500 ευρώ

8. Επιβολή προστίμου στην Εταιρεία «ΚΟΚΑΛΗΣ ΣΚΡΑΠ ΕΠΕ», για τη μονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων-σιδήρων-μετάλλων-καλωδίων που βρίσκεται στη ΒΙ.ΠΕ.

Ηρακλείου Ν. Ηρακλείου Κρήτης.
Παραβάσεις: Διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων (απόβλητα συσσωρευτών), χωρίς την απαιτούμενη άδεια
Πρόστιμο: 7.650 ευρώ

9. Επιβολή προστίμου στον κ. Γεώργιο Μαλλίρη, για το λατομείο αδρανών υλικών ιδιοκτησίας του, στη θέση «Κοκκινόβραχος» του Νομού Μεσσηνίας.

Παραβάσεις: Μη τήρηση προβλεπομένων αναφορικά με την εκμετάλλευση του λατομικού χώρου, Έλλειψη οριοθέτησης και περίφραξης
Πρόστιμο: 4.800 ευρώ

10. Επιβολή προστίμου στην εταιρεία “ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΜΙΧΑΣ Α.Ε.Β.Ε.”  για τη λειτουργία του σπορελαιουργείου της στα Βασιλικά του Νομού Βοιωτίας.

Παραβάσεις: Λειτουργία της μονάδας χωρίς Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών
Όρων (ΑΕΠΟ) σε ισχύ, Πλημμελής επεξεργασία υγρών αποβλήτων – Ελλείψεις του
συστήματος επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, Μη παρακολούθηση ποιότητας αποδέκτη,
Μη ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση στερεών – ελαιωδών αποβλήτων
Πρόστιμο: 25.400 ευρώ

11. Επιβολή προστίμου στην εταιρεία «Α. ΦΑΚΛΑΡΗΣ-Θ. ΡΟΥΝΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.», για τη λειτουργία της Πτηνοτροφικής μονάδας Αυγοπαραγωγής που βρίσκεται στην περιοχή «Φίχτια» του Δήμου Μυκηναΐων του Νομού Αργολίδας.

Παραβάσεις: Λειτουργία δραστηριότητας χωρίς Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, Λειτουργία δραστηριότητας χωρίς άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων, Μη σύννομη διαχείριση περιττωμάτων των πτηνών, Καύση νεκρών ζώων
Πρόστιμο: 18.250 ευρώ12.

12. Επιβολή προστίμου στην Εταιρεία «ΣΑΙΝΤ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε», για τη
ξενοδοχειακή μονάδα με την επωνυμία «ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΗ» που βρίσκεται εντός του
οικισμού Ανάληψη του Δ.Δ. Πεύκων Δήμου Μ. Γιαλού του Ν. Λασιθίου του Ν. Κρήτης.


Παραβάσεις: Διάθεση λυμάτων χωρίς την απαιτούμενη άδεια και πλημμελής παρακολούθηση των επεξεργασμένων λυμάτων, Μη σύννομη διαχείριση στερεών αποβλήτων.
Πρόστιμο: 29.950 ευρώ

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

The objective of CISD



The objective of CISD (Citizens’ Inspectorate for Sustainable Development) is to safeguard a high quality environment -Physical, Social and Economic- from any adverse anthropogenic impact, whether occurred or potential.

CISD mainly seeks to monitor the way of practice, decision-making and action-taking of all administration levels as well as to structure and promote rational solutions and strategies, in the sense of sustainable development, through the involvement of independent expert scientists and the encouragement of alerted and active citizens to an open participation.

Citizens' Inspectorate for Sustainable Development (CISD) shares common goals for a better world ... for sustainable production and consumption patterns ... towards sustainability ... 

We work together to ensure environmental protection, social cohesion and viable economy, the three pillars of Sustainable Development.

We seek Active Citizens' contribution to empower CISD move forward ...



Ενεργός Πολίτης





Ε Σ Υ   Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι Σ ! ! ! 


Υπάρχει ένας σπουδαίος μύθος για το μικροσκοπικό πουλί κολιμπρί ή κολίμβρι. 

Ο μύθος λέει πως όταν έπιασε φωτιά στη ζούγκλα κι όλα τα ζώα άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητα και να λουφάζουν κοντά σε μια λίμνη, το κολιμπρί βουτούσε στο νερό σαν πυροσβεστικό αεροπλάνο και με το ράμφος του μετέφερε νερό προσπαθώντας να σβήσει τη φωτιά. 

Τα υπόλοιπα ζώα που παρακολουθούσαν αμέτοχα την καταστροφή το κοιτούσαν σαστισμένα κι αποχαυνωμένα. 

Τότε ο ελέφαντας φωνάζει στο κολιμπρί πως είναι μάταιο αυτό που κάνει και πως δεν πρόκειται να σβήσει τη φωτιά. 

Το κολιμπρί τότε του απαντά «εγώ, κάνω αυτό που μου αναλογεί».

Οι φήμες λένε πως κάηκε στην προσπάθεια, έτσι μόνο, αβοήθητο, αλλά αποφασισμένο. 

Σίγουρα όμως με ήσυχη τη συνείδηση του...

Θα κοιμούνται άραγε ήσυχα τα υπόλοιπα ζώα θεωρώντας παράλογη κι αδόκιμη τη συμπεριφορά του μικρού πουλιού; 

Ή θα τα κρατάει ξύπνια ένα επίμονο ερωτηματικό "Τι θα είχε γίνει αν..." καθώς θα ανακαλούν την ενοχλητική, ξεροκέφαλη επιμονή του;

Εσύ αποφασίζεις!

[Ρολάνδος Παύλου]


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ "Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ


Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Σημεία Ομιλίας
Μαργαρίτα Καραβασίλη, Πρόεδρος CISD

Ο Πλανήτης στα όριά του…
Οι απαιτήσεις της ανθρωπότητας σε φυσικούς πόρους έχουν εκτοξευθεί στα ύψη και ξεπερνούν κατά 55% την παραγωγική ικανότητα του πλανήτη [1].
Το οικολογικό αποτύπωμα δείχνει ότι η ζήτηση της ανθρωπότητας για φυσικούς πόρους ισοδυναμεί πλέον με περισσότερους από 1,5 πλανήτες.
Ο πλανήτης χρειάζεται 1,5 χρόνο για να παραγάγει τους πόρους που η ανθρωπότητα καταναλώνει σε ένα χρόνο
Το 1/3 τις κατανάλωσης αφορά μη-ανανεώσιμους φυσικούς πόρους και μεταφράζεται σε μόνιμη περιβαλλοντική υποβάθμιση.
Καταγράφεται ένας ανησυχητικός ρυθμός απώλειας της βιοποικιλότητας σε περιοχές του πλανήτη με χαμηλά εισοδήματα, συχνά σε βιολογικά πλούσιες τροπικές χώρες, ενώ οι πολίτες του οικονομικά αναπτυγμένου κόσμου ζούμε σε έναν ψεύτικο παράδεισο που τροφοδοτείται από την υπερβολική κατανάλωση και τις υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η υπερκατανάλωση είναι επικεντρωμένη στις «ανεπτυγμένες» χώρες, τη στιγμή που οι κάτοικοι της ΕΕ-27 (7% του παγκόσμιου πληθυσμού) καταναλώνουν σχεδόν διπλάσιους φυσικούς πόρους από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Αν οι ρυθμοί αυτοί συνεχιστούν , το 2030 η ανθρωπότητα θα απαιτεί για την επιβίωσή της το ισοδύναμο της παραγωγικής ικανότητας δύο πλανητών.
Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άνθρωποι ζουν όπως ο μέσος ευρωπαίος πολίτης, τότε θα χρειάζονταν 2,8 πλανήτες για να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.
Στα όρια, καθώς προσκρούουν σαφώς στα όρια του πλανήτη, και :
·         ο σημερινός τρόπος ζωής και Σκέψης
·         η οικονομική ιδεολογία της ανάπτυξης,
Ελλάδα: κατατάσσεται 20η στη λίστα των 154 κρατών, και απαιτεί τους φυσικούς πόρους 3 πλανήτων.
Ενώ η χώρα παρουσιάζει υπερκατανάλωση όλων των φυσικών πόρων, το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο εθνικό αποτύπωμα άνθρακα, όπου οι κατά κεφαλήν εκπομπές CO2 καταλαμβάνουν την 12η θέση ανάμεσα στις 35 ευρωπαϊκές χώρες που περιλαμβάνονται στην έκθεση, ενώ είναι διπλάσιες του παγκόσμιου μέσου όρου.
Το υψηλό οικολογικό αποτύπωμα της χώρας τροφοδοτείται κυρίως από την αδιαφορία με την οποία εξαντλούμε τους φυσικούς μας πόρους, παράλληλα με την εμμονή μας στην χρήση ρυπογόνων μορφών ενέργειας, όπως ο λιγνίτης.
Η αξιολόγηση των επιδόσεων της Ελλάδας καταδεικνύει την άμεση ανάγκη για στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Στη χώρα μας, ακόμα και σε εποχή κρίσης οι πολιτικές και πρακτικές εξακολουθούν να κινούνται στο χώρο είτε της θεωρητικής πολιτικολογίας, είτε της σκόπιμης αδιαφορίας για την ολοκληρωμένη διαχείριση των συστατικών μιας ισόρροπης εξέλιξης, ενώ το δυναμικό των Ελλήνων Πολιτών, παραμένει αναξιοποίητο και σκόπιμα καθοδηγείται είτε σε αδράνεια είτε στην παθητική αποδοχή στοχευμένων επιλογών μεμονωμένων συμφερόντων. 

Τα ζητήματα κρίσιμα και πολύπλοκα που ζητούν κατεπειγόντως βιώσιμες, ρεαλιστικές και εφικτές λύσεις…
Όμως τι μπορεί να μας βγάλει από αυτό το αδιέξοδο;
Αρκεί η λογική: «Να μεγαλώσουμε ότι είναι σωστό… και να συρρικνώσουμε ότι είναι λάθος» ; 
Και αν ναι, πως μπορούμε να συμφωνήσουμε τελικά ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος;
Εύκολα μπορούμε να θεωρήσουμε «σωστό» την αποκέντρωση της ενεργειακής προμήθειας, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα δημόσια αγαθά, τη μόρφωση, τη μείωση του χρόνου εργασίας, την αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου.
Και «λάθος», τα πυρηνικά εργοστάσια, την βιομηχανική και πολεμική βιομηχανία.
Όμως εδώ αρχίζουν και οι δυσκολίες.
Και τι θα γίνει με τους φορητούς υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα, και άλλα σύμβολα του καταναλωτικού καταναγκασμού της κοινωνίας μας;
Η απάντηση αποτελεί και μια σημαντική πρόκληση, λαμβάνοντας υπόψη ωστόσο ότι οι νέες τεχνολογίες δεν θα πρέπει να αποτελέσουν ένα «φετιχιστικό όραμα».
Αλλά θα αντιμετωπισθούν με σύνεση επιτρέποντας την αντικατάσταση του σημερινού συστήματος, που το χαρακτηρίζει η μεγάλη συγκέντρωση των μέσων παραγωγής στα εργοστάσια και στις πόλεις, από δίκτυα που θα αποτελέσουν μοντέλα αποκεντρωτικής οργάνωσης, η οποία θα στηρίζεται κυρίως στο συνεργατικό πνεύμα και όχι πλέον στον ανταγωνισμό.
Και τι θα γίνει με την διάσταση Βορρά / Νότου;
Δεν αρκεί η χρηματοδότηση για τη διαχείριση της ολόπλευρης κρίσης, αν δεν τεθούν ασφαλείς στόχοι και κριτήρια.
Για παράδειγμα, η “αγορά ρύπων”, που έχει εκτιμηθεί ως βασικό εργαλείο του αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη, συνιστά ένα νέο πεδίο δραστηριότητας, πολλά υποσχόμενο στους χρηματοπιστωτικούς κύκλους, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις παγκόσμιες αγορές και η περίφημη «αγορά ρύπων» να αναδειχθεί ως η προσεχής κρίση.
Εξάλλου, είναι πλέον ολοφάνερο ότι αφενός οι αγορές των ρύπων δεν θα επιφέρουν τη συνολική μείωση της εκπομπής του διοξειδίου του άνθρακα, αφετέρου οι αγορές δεν είναι σε θέση να ρυθμίσουν τον πλανήτη και το κλίμα του.
Θα υποστηρίξω ότι:
Το στοίχημα του μέλλοντος μπορεί να «παιχθεί» μόνο στον αγώνα για την επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης, εφόσον έχουμε κατανοήσει πλήρως τις συνιστώσες, τα χαρακτηριστικά της και τα μέσα και εργαλεία επίτευξης και εφόσον αντιληφθούμε πλήρως ότι ο άνθρωπος δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τη φύση,  δημιουργώντας υποκατάστατα. Γιατί αυτό θα ήταν μια πολύ επικίνδυνη αυταπάτη !
Η επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης είναι «εκ των ων ουκ άνευ» για να μεταβούμε στην οικονομία της νέας χιλιετηρίδας, στρεφόμενοι στην ανάπτυξη και εξερεύνηση νέων μορφών παραγωγής ενέργειας και παράλληλα προάγοντας τις αναγκαίες διαρθρωτικές, οικονομικές,  πολιτισμικές και κοινωνικές αλλαγές, που απαιτούν νέους τρόπους παραγωγής και κατανάλωσης, νέες αντιλήψεις και νοοτροπίες, υπολογίζοντας το ζήτημα των ορίων τού πλανήτη[2].
Μπορούμε να θέσουμε θεμέλιο για την ευμάρεια του πλανήτη και του τόπου μας στο απώτερο μέλλον, αλλά και να προσφέρουμε στη διάσωση της αξιοπρέπειας δισεκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως.
Θα υποστηρίξω ότι:
Η παραδοχή της αειφορίας εισηγείται ένα νέο, βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης, σύμφωνα με το οποίο οι αναπτυξιακές επιλογές προσαρμόζονται στη φύση και όχι το αντίθετο, που είναι τελείως ανέφικτο και απολύτως εξωπραγματικό.
Η βιώσιμη ανάπτυξη, που στηρίζεται στην ισόρροπη συμβολή των οικονομικών, των κοινωνικών και των περιβαλλοντικών παραμέτρων, είναι κατά βάση μια ανάπτυξη υπό όρους και προϋποθέσεις.
Είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσει η οικονομική ανάπτυξη ρεαλιστική βάση, κοινωνική νομιμοποίηση  και διάρκεια, αποτελώντας τη μόνη εγγύηση και ίσως και την τελευταία ευκαιρία, για τη συνέχιση της ζωής στη γη.
Με την αειφορική παραδοχή νομιμοποιείται η έννοια της ανάπτυξης, με την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία, δε θα συνεχίσει να είναι ανεξέλεγκτη.
Ο έλεγχος δηλαδή της παγκοσμιοποίησης, για την επαναφορά της ανάπτυξης εντός των ορίων της φέρουσας ικανότητας της γης, από κοινού με τη διεθνή συνεννόηση και συνεργασία για την αντιστροφή της περιβαλλοντικής υποβάθμισης, αποτελούν τις δύο βασικές προϋποθέσεις για την έξοδο από τη σημερινή κρίση, στην οποία οδήγησε η επιθετική ανάπτυξη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. 
Θα υποστηρίξω επίσης ότι:
Είμαστε σε θέση να το κάνουμε κινητοποιώντας την κοινή γνώμη και προτείνοντας μια εναλλακτική πολιτική των ορίων που θα στηρίζεται στους συλλογικούς θεσμούς.
Είμαστε σε θέση… ο καθένας μας και όλοι μαζί και κυρίως το διεθνές κοινωνικό κίνημα και κυρίως τα κινήματα που αγωνίζονται για εναλλακτική παγκοσμιοποίηση.
Ο αγώνας για προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό συστατικό αυτού του αγώνα, καθώς το περιβάλλον, φυσικό και κοινωνικό, επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής μας.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το φυσικό περιβάλλον οφείλει να αντιπαλέψει το κοινωνικό, το ανθρώπινο περιβάλλον, που είναι οργανωμένο και δρα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να το καταστρέφει…
Το ζητούμενο, συνεπώς, είναι να ανατρέψουμε τις πρακτικές που οδηγούν στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, με βάση έναν βαθύτερο κοινωνικό μετασχηματισμό, ο οποίος θα αποκαταστήσει τη φυσική σχέση του ανθρώπου με τη φύση, κάτι που απαιτεί μια διαφορετική θεώρηση της ίδιας της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Πρόκειται για μια επαναστατική διαδικασία, με την έννοια ότι η οικολογία στοχεύει να καταργήσει όλες τις αρνητικές δομές της κοινωνίας, χωρίς να επιζητά να φέρει και να εδραιώσει καμία εξουσία, αλλά κινείται από την πεποίθηση ότι δεν μπορούμε να  διορθώσουμε τις ζημιές που έκανε ένας ανθρωποκεντρικός- τεχνοκρατικός πολιτισμός με πρακτικές ανθρωποκεντρικού - τεχνοκρατικού πολιτισμού.  
Γιατί αν δεν το κάνουμε:
Οι επόμενες γενιές θα πρέπει να ετοιμαστούν να παραλάβουν έναν πλανήτη υπό κατάρρευση, καθώς η ανθρωπότητα αλλάζει ταχύτατα το κλίμα και καταναλώνει άπληστα τους φυσικούς πόρους.
«Η συστηματική καταστροφή των φυσικών πόρων της Γης έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου η οικονομική βιωσιμότητα των οικονομιών πλέον απειλείται -και όπου ο λογαριασμός που παραδίδουμε στα παιδιά μας ίσως αποδειχθεί αδύνατο να εξοφληθεί» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ακίμ Στάινερ, εκτελεστικός διευθυντής του UNEP ήδη από το το 2007[3] προειδοποιώντας ότι η διεθνής κοινότητα δεν δείχνει να έχει αντιληφθεί πόσο επείγον είναι το ζήτημα. 
Το Plan B κατά Λέστερ Μπράουν
Η σωτηρία του πολιτισμού[4]
Γνωρίζουμε καλά ότι ενώ είναι εύκολο να φτιάξεις μια ιδεολογία ή μια θεωρία για την κοινωνία και να καλέσεις τους ανθρώπους να την εφαρμόσουν, είναι τρομερά δύσκολο, ως ανυπέρβλητο, να ξεπεράσεις το εμπόδιο του εαυτού σου και της κουλτούρας που σου πότισαν και τα δεσμά που έχει δέσει γύρω σου το σύστημα, ο δρόμος που πρέπει να περάσει ο καθένας μας είναι ένας πολύ δύσκολος δρόμος.
Γιατί πάνω από όλα δεν υπάρχει παιδεία, σήμερα. Υπάρχει εκπαίδευση.
Άλλο πράγμα η παιδεία κι άλλο πράγμα η εκπαίδευση. 
Και οφείλουμε να βασιστούμε στην παιδεία και στον πολιτισμό.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι απαιτείται χρόνος και συνεπής, συνεχής προσπάθεια, γιατί το κοινωνικό σύστημα δεν βρίσκεται πλέον έξω από τον άνθρωπο, αλλά έχει ενσωματωθεί μέσα σε αυτόν, άρα έχει υποστεί αλλοτρίωση ή μια μετάλλαξη της συνείδησης που αναπαράγει το σύστημα και δεν μπορεί να απαλλαγεί εύκολα από αυτό.
Οφείλουμε να παράγουμε και πάλι πολιτισμό.
Και πολιτισμός είναι η συμπεριφορά των ανθρώπων και η παιδεία τους.  








[1] Σύμφωνα με τη διετή έκθεση «Ζωντανός Πλανήτης», που συντάσσεται σε συνεργασία με τη Ζωολογική Εταιρεία του Λονδίνου και το Παγκόσμιο Δίκτυο Αποτυπώματος (Global Footprint Network)
[2] Η αειφόρος ανάπτυξη αναφέρεται στην οικονομική ανάπτυξη που σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα. Γνώμονας της αειφορίας είναι η μέγιστη δυνατή απολαβή αγαθών από το περιβάλλον, χωρίς όμως να διακόπτεται η φυσική παραγωγή αυτών των προϊόντων σε ικανοποιητική ποσότητα και στο μέλλον. Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει ανάπτυξη των παραγωγικών δομών της οικονομίας παράλληλα με τη δημιουργία υποδομών για μία ευαίσθητη στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και στα οικολογικά προβλήματα (όπως ορίζουν παραδοσιακές επιστήμες σαν τη γεωγραφία). Η βιωσιμότητα υπονοεί ότι οι φυσικοί πόροι υφίστανται εκμετάλλευση με ρυθμό μικρότερο από αυτόν με τον οποίον ανανεώνονται, διαφορετικά λαμβάνει χώρα περιβαλλοντική υποβάθμιση. Θεωρητικά, το μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης είναι η ανικανότητα του γήινου οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή (οικολογική κρίση).

[3] Η τέταρτη έκθεση για την Παγκόσμια Προοπτική του Περιβάλλοντος (GEO-4), ένα κείμενο 570 σελίδων, συντάχθηκε από 390 ειδικούς, με βάση δεδομένα που συλλέχθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια. Η έκθεση παρακολουθεί την πρόοδο από το 1987, όταν δημοσιεύτηκε η πρώτη αντίστοιχη έκθεση από την Παγκόσμια Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη, γνωστής και ως Επιτροπή Μπρούντλαντ.
[4] Plan B : οι συνιστώσες
•              Σταθεροποίηση του κλίματος
•              Αποκατάσταση φυσικών συστημάτων
•              Σταθεροποίηση του πληθυσμού
•              Εξάλειψη της φτώχιας

CITIZENS' INSPECTORATE FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT (CISD)




CITIZENS' INSPECTORATE FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT (CISD)

Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για την υποστήριξη των διεκδικήσεων των Πολιτών.



ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΡΧΩΝ TOY CISD 

http://issuu.com/cisdissuu/docs/______________cisd?mode=window&viewMode=doublePage


Αποστολή
Η διαμόρφωση μιας άλλης άποψης για την ανθρώπινη συνύπαρξη, βασισμένης στην αξιοπρέπεια, στην αλληλεγγύη, στην ανεκτικότητα και στο σεβασμό της πολυ-πολιτισμικότητας, με επίγνωση των ιδιαιτεροτήτων κουλτούρας και κοσμο-θεωρίας κάθε εμπλεκομένης κοινωνικής ομάδας.

Η διασφάλιση ενός υψηλής ποιότητας περιβάλλοντος, μέσα από μια σφαιρική θεώρηση πολιτικών και στρατηγικής και μέσα από ένα σαφές σχέδιο δράσης, που θα βασίζεται στη συμμετοχή ενημερωμένων πολιτών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Βάση αποτελεί η Αειφόρος Ανάπτυξη που προσφέρει προοπτική για διέξοδο από την πολύμορφη κρίση, μπορεί να εξασφαλίσει την μελλοντική ισορροπία για τη βελτίωση των όρων ποιοτικής εξέλιξης που επηρεάζουν την επιβίωση του ανθρώπου και να εγγυηθεί μια συνεχή πορεία αλλαγής και προσαρμογής στα διαφοροποιούμενα δεδομένα και αποτελεί πρόκληση για πρωτοβουλίες και δράση, ώστε να εμπεδωθεί η συνείδηση της ποιοτικής και ισόρροπης εξέλιξης του ανθρώπου, με κύριο γνώμονα την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
Επισκόπηση εταιρίας
Το CISD (Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη) λειτουργεί και δρα με σκοπό τη διασφάλιση και προστασία ενός, υψηλής ποιότητας, περιβάλλοντος -Φυσικού, Κοινωνικού και Οικονομικού- από όποια δυσμενή ανθρωπογενή επίδραση, είτε αυτή έχει ήδη εκδηλωθεί είτε αποτελεί εν δυνάμει κίνδυνο.

Αντικείμενο του CISD αποτελεί ο Έλεγχος των πράξεων, αποφάσεων και πρακτικών της Διοίκησης, σε όλα τα επίπεδα, καθώς και η σύνθεση προτάσεων προοπτικής, στο πνεύμα της αειφόρου ανάπτυξης, με την στήριξη εξειδικευμένων ανεξάρτητων επιστημόνων και την ανοικτή συμμετοχή ευαισθητοποιημένων ενεργών πολιτών.
Αποτελεί εργαλείο εντοπισμού κρίσιμων προβλημάτων σε όλα τα πεδία και επίπεδα που αφορούν στην αειφόρο ανάπτυξη (οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον), εργαλείο έρευνας, από έγκυρους εμπειρογνώμονες, αλλά και Επιθεώρησης & Ελέγχου των πράξεων και πρακτικών της Διοίκησης σε όλα τα επίπεδα με τη συμμετοχή εξειδικευμένων, ανεξάρτητων επιστημόνων και κυρίως εργαλείο σύνθεσης και προτάσεων προοπτικής με την ανοικτή συμμετοχή ευαισθητοποιημένων πολιτών που συνεχίζουν να ελπίζουν, και να αγωνίζονται !
Αποτελεί εργαλείο έρευνας με τη συγκέντρωση πληροφορίας και την επεξεργασία της από έγκυρους εμπειρογνώμονες, εντοπισμού κρίσιμων προβλημάτων σε όλα τα πεδία και επίπεδα που αφορούν στην αειφόρο ανάπτυξη (οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον), αλλά και εργαλείο Επιθεώρησης & Ελέγχου των πράξεων και πρακτικών της Διοίκησης σε όλα τα επίπεδα με τη συμμετοχή εξειδικευμένων, ανεξάρτητων επιστημόνων
Αποτελεί κυρίως εργαλείο σύνθεσης και προτάσεων προοπτικής με την ανοικτή συμμετοχή ευαισθητοποιημένων πολιτών που συνεχίζουν να ελπίζουν, και να αγωνίζονται !
Περιγραφή
Βασίζουμε το έργο και την προοπτική μας σε δράσεις μαζί με την τοπική κοινωνία, τους πολίτες, τους αρμόδιους φορείς, μέσα από την διαρκή συμπόρευση και συνεκτίμηση της οικονομικής ανάπτυξης, της περιβαλλοντικής προστασίας και της κοινωνικής συνοχής, όπως παραστατικά απεικονίζεται με το γνωστό ισόπλευρο τρίγωνο της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι το μεγάλο κενό είναι η έλλειψη ενημέρωσης και συμμετοχής των πολιτών στις αποφάσεις συμπορευόμαστε με τους πολίτες, ενδυναμώνουμε την δυναμική διεκδίκησής τους, μέσα από τη γνώση και την επιστημονική τεκμηρίωση, οργανώνουμε ανοικτές, δημόσιες, συζητήσεις, διαμορφώνουμε συνεκτικά, ρεαλιστικά, σχέδια δράσεις ή/και δεσμευτικά πλαίσια ενεργειών, ενημερώνουμε, διεκδικούμε, κερδίζουμε μικρές μάχες, εμπνέοντας εμπιστοσύνη.

Οι δράσεις μας εστιάζονται σε όλους τους τομείς με συνδυασμένες σταθμίσεις πολλών παραγόντων σε διαφορετικά επίπεδα, συχνά μεταξύ αντιτιθέμενων ενδιαφερόντων και συμφερόντων, σε συνάρτηση και με τον παράγοντα χρόνο
Επιλέγονται και αξιολογούνται υποθέσεις και ζητήματα, μέσα από την πολιτική επικαιρότητα, καταγγελίες, απρόβλεπτα, καταστάσεις κρίσης και αναδεικνύονται οι προτεραιότητες, λαμβάνοντας υπόψη την προστιθέμενη αξία της δράσης και στους τρις πυλώνες της αειφόρου ανάπτυξης.

Συντονίζουμε δράσεις και ενέργειες με τη συμμετοχή και την ενεργοποίηση όλων όσων εμπλέκονται, πολιτεία, επιχειρήσεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις, φορείς, συλλόγους και γενικότερα με την κοινωνία των πολιτών.
Αναπτύσσουμε ειλικρινή, τεκμηριωμένο και εποικοδομητικό διάλογος μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών, μέσα σε σαφή πλαίσια δημοκρατικής αντιπροσώπευσης και συμμετοχής, μέσα στα οποία να μπορούν τα ενδιαφερόμενα μέρη να συνομιλούν και να συνδιαλέγονται.

Γενικές Πληροφορίες
Η υποβάθμιση του φυσικού χώρου και της ποιότητας ζωής μας αποτελεί συνέπεια της συνεχιζόμενης και εντεινόμενης διαχρονικής καταστροφής από την εντατική και ανορθολογική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, αλλά και από την επιβολή μη βιώσιμων προτύπων παραγωγής και κατανάλωσης, που ανέτρεψαν – σταδιακά – πολιτισμικές αναφορές και πανανθρώπινες αξίες.

Οι μέχρι σήμερα πολιτικές και πρακτικές κινούνται στο χώρο είτε της θεωρητικής πολιτικολογίας, είτε της σκόπιμης αδιαφορίας για την ολοκληρωμένη διαχείριση των συστατικών της ισόρροπης εξέλιξης,
Το δυναμικό του Ανθρώπου και ειδικά των Ελλήνων Πολιτών, παραμένει αναξιοποίητο και σκόπιμα καθοδηγείται είτε σε αδράνεια είτε στην παθητική αποδοχή στοχευμένων επιλογών μεμονωμένων συμφερόντων,
Η κρίση που βιώνουμε στον τόπο μας δεν αποτελεί θλιβερό προνόμιο μόνο των Ελλήνων Πολιτών, αλλά και του πληθυσμού του πλανήτη,
Η παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης των Ελλήνων Πολιτών στα κατεστημένα συστήματα αποτελεί τροχοπέδη κάθε δημιουργικής προοπτικής και δράσης και ταυτόχρονα αφορμή για ασυνείδητες, σπασμωδικές αντιδράσεις, που ευκαιριακά χειραγωγούνται από κάθε είδους συμφέροντα,
Η ανάγκη για μια πορεία ριζικής αλλαγής και προσαρμογής στα διαφοροποιούμενα δεδομένα για τη βελτίωση των όρων ποιοτικής εξέλιξης που επηρεάζουν την επιβίωση του ανθρώπου είναι περισσότερο από ποτέ υπαρκτή και εκφράζεται αδιαλείπτως από ανθεκτικές κοινωνικές ομάδες,
Η απαίτηση για μια συνεκτική και σταθερή πορεία προόδου, που θα εγγυάται σταθερότητα, ασφάλεια και ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον, είναι πλέον κοινή συνισταμένη μιας διαρκώς αυξανόμενης μερίδας της κοινωνίας των πολιτών.

Προστασία της θαλάσσιας χελώνας, στην περιοχή της Κυπαρισσίας



Προστασία της θαλάσσιας χελώνας,
στην περιοχή της Κυπαρισσίας 




Έγγραφο CISD προς ΥΠΕΚΑ με α.π. 0002.00.Ε/06.11.2012 


Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε στην Ελλάδα «Aιτιολογημένη γνώμη», που αφορά στην, κατά παράβαση των άρθρων 6 και 12 της Οδηγίας 92/43, αμέλεια της χώρας μας να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας, στην περιοχή της Κυπαρισσίας, ώστε να αποφεύγεται κάθε δραστηριότητα με αρνητικές επιπτώσεις στο είδος κατά την περίοδο αναπαραγωγής του.
Επισημαίνεται ότι η περιοχή ανήκει και στο δίκτυο Natura 2000 (GR 2550005).
Συνεπώς, η Ελλάδα ευρίσκεται ένα βήμα πριν από ακόμα μία καταδίκη, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Υπενθυμίζεται, ότι τον Απρίλιο του 2012, η Γραμματεία της Σύμβασης της Βέρνης ζήτησε να διενεργηθεί επιτόπου αυτοψία από ειδικό κλιμάκιο του Συμβουλίου της Ευρώπης με συντονισμό της αυτοψίας από το ΥΠΕΚΑ.
Για το θέμα αυτό έχει, ήδη, αποσταλεί στις ελληνικές αρχές Προειδοποιητική Επιστολή της Ευρ. Επιτροπής (υπ. αριθ. 48092/1983/Ε194/7-11-2011 έγγραφο του Τμήματος ΔΔ και ΕΟΚ του ΥΠΕΚΑ με συνημμένη Προειδοποιητική Επιστολή της Ευρ. Επιτροπής), όπου αναφέρεται ότι οι συγκεκριμένες δραστηριότητες σχεδιαζόμενης δόμησης αποτελούν ηθελημένη παρενόχληση του προστατευόμενου είδους προτεραιότητας Caretta caretta.
Θεωρείται επίσης αναμενόμενο να προκύψουν, από την εν λόγω δραστηριότητα, σημαντικές επιπτώσεις και στο οικοσύστημα των αμμοθινών (τύποι οικοτόπων προτεραιότητας με κωδ. 2250 του Παραρτ Ι της Οδηγίας 92/43/ΕΚ).
Εκτιμούμε ότι, ειδικά κατά παρούσα συγκυρία κρίσης αξιών και οικονομικών από την οποία δοκιμάζεται η Ελλάδα, δεν υπάρχουν περιθώρια:
  • για χρηματικές κυρώσεις, που θα προκύψουν από μια, ακόμα, καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο,
  • για οποιαδήποτε ανοχή σε παράνομες επεμβάσεις, αλλά και συμπεριφορές οι οποίες, επιφέρουν σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, με συνέπεια να πλήττεται καίρια το κύρος της χώρας, που δοκιμάζεται παντοιοτρόπως.
Είναι γνωστό στην Κοινωνία των Πολιτών αλλά, προφανώς, και στο ΥΠΕΚΑ, ότι στην εν λόγω περιοχή επιχειρήθηκε, αρχικά τον Απρίλιο του 2011 και στη συνέχεια τον Απρίλιο του 2012, η διάνοιξη πέντε δρόμων κάθετων προς την παραλία ωοτοκίας με σκοπό την κατασκευή 50 παραθεριστικών κατοικιών πλησίον του αιγιαλού, από την εταιρεία «Νέος Κότινος», καθώς και κατατμήσεις οικοπέδων, που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί από την ιδιοκτήτρια της έκτασης εταιρεία, ενώ (σύμφωνα με πληροφορίες μας).σαράντα οκτώ (48) αιτήσεις οικοδομικών αδειών έχουν ήδη κατατεθεί προς έγκριση στην αρμόδια Πολεοδομία Τριφυλίας.
Το εν λόγω ζήτημα έθεσαν στο ΥΠΕΚΑ με επείγοντα υπομνήματα και επιστολές περιβαλλοντικοί σύλλογοι, αλλά και ο Ευρωβουλευτής  κ. Κρίτωνας Αρσένης, με την από 06.04.12 επιστολή του προς την Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΕΓΕΠΕ), η οποία ανταποκρίθηκε αμέσως και προέβη σε σειρά ενεργειών. 
Είναι γνωστό ότι από την έρευνα των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος έχουν προκύψει, σοβαρές διαπιστώσεις ως προς το ΜΗ σύννομο των εν λόγω επεμβάσεων (αυθαίρετη διάνοιξη δρόμων, παράνομες κατατμήσεις που έχουν γίνει μετά την ισχύ του άρθρου 10 του ν. 3212/2003 «Άδεια Δόμησης, πολεοδομικές και άλλες διατάξεις….» αιτήσεις για οικοδομικές άδειες που αφορούν σε δόμηση εκτός σχεδίου πολλαπλάσια από όση θα ήταν εφικτή προ της κατάτμησης και οι οποίες δεν είναι νόμιμο να εκδοθούν, γιατί έρχονται σε αντίθεση με νομολογία του ΣτΕ, Απόφαση 2657/2007, κλπ.).
Επιπρόσθετα, έχει προκύψει ανησυχία ως προς τις επιπτώσεις των επεμβάσεων αυτών στην περιοχή Natura 2000, που απειλούν με ολοκληρωτική αλλοίωση την φυσιογνωμία της αλλά και κατάργηση του σκοπού διατήρησής της.
Προφανώς για τον λόγο αυτό, η ΕΓΕΠΕ παρέπεμψε την υπόθεση στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (για έλεγχο των αρχείων και των πράξεων Δημοσίων Υπηρεσιών), και στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κυπαρισσίας, ενώ επιπρόσθετα, έθεσε τον υπεύθυνο φορέα εκμετάλλευσης (εταιρεία «Νέος Κότινος») σε καθεστώς Περιβαλλοντικής Ευθύνης σε εφαρμογή του Π.Δ. 148/2009 (ΦΕΚ 190 Α) με σκοπό την άμεση λήψη μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημιάς ζητώντας από την  Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου να συντονίσει τις σχετικές ενέργειες.
Στη βάση των παραπάνω και στο πλαίσιο του σκοπού του Παρατηρητηρίου Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη - CISD παρακαλούμε να μας ενημερώσετε, εντός των προβλεπόμενων κατά νόμο προθεσμιών, σχετικά με:
  • τις ενέργειες που έχει λάβει το ΥΠΕΚΑ για την προστασία της δεύτερης σημαντικότερης περιοχής ωοτοκίας της χελώνας Caretta caretta στη Μεσόγειο, τον Κυπαρισσιακό Κόλπο,
  • τα αποτελέσματα των ενεργειών, στις οποίες προέβη η ΕΓΕΠΕ
  • τον συντονισμό για την αυτοψία του ειδικού κλιμακίου του Συμβουλίου της Ευρώπης
  • την ανταπόκριση των λοιπών αρμοδίων στους οποίους διαβίβασε η ΕΓΕΠΕ την υπόθεση
  • τις ενέργειες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σχετικά με την εφαρμογή της περιβαλλοντικής ευθύνης της εταιρείας.   

             

Θέσεις επί Ν/Σ Υπουργείου Οικονομικών


  
Θέσεις επί του Ν/Σ του Υπουργείου Οικονομικών, υπό τον τίτλο
 "Άλλες Επείγουσες Ρυθμίσεις"[1]
Το CISD, εκφράζει φόβους ότι σήμερα, κάτω από την πίεση μιας οικονομικής διαχείρισης, που νοείται και εκλαμβάνεται με παρωχημένους και συμβατικούς όρους, διακυβεύεται, περισσότερο από ποτέ, ακόμη και η έννοια της αειφόρου ανάπτυξης και κυρίως αυτή της προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς η κρίση, πολιτισμική κυρίως, που βιώνει η χώρα τείνει να απαξιώσει το περιβάλλον, απειλεί την βιωσιμότητα της οικονομίας και την κοινωνική συνοχή και κυρίως τείνει να περιορίσει τα πολιτικά-πολιτιστικά και περιβαλλοντικά δικαιώματα των ελλήνων πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, το CISD, παρακολουθεί με προσοχή την επικαιρότητα με σκοπό να παρεμβαίνει αποτελεσματικά, με ρεαλιστικές προτάσεις.
Το  C I S D :
ΘΕΩΡΕΙ ότι σε ένα περιβάλλον βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης, υψηλής ανεργίας και μεγάλης αβεβαιότητας είναι προφανώς επιβεβλημένη η υλοποίηση μεγάλων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων με σκοπό το «νοικοκύρεμα» της χώρας μας, μεταρρυθμίσεων οι οποίες αφενός θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή και προστασία του περιβάλλοντος αφετέρου θα περιφρουρήσουν τους πυλώνες αυτούς της αειφόρου ανάπτυξης από κάθε έκπτωση.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ότι σε καμιά περίπτωση ο ιδιωτικός τομέας δεν νοείται να οικειοποιείται τη Δημόσια περιουσία και να γίνεται ιδιοκτήτης της, με ευνοϊκούς, μάλιστα, προνομιακούς όρους που καταστρατηγούν κάθε έννοια δημόσιου συμφέροντος.
Μία από τις βασικές αιτίες της υποβάθμισης, φθοράς και παρακμής του Δημόσιου τομέα, είναι η άμεση και έμμεση σχέση συναλλαγής με τους επενδυτές και εν γένει τον ιδιωτικό τομέα, υποθάλποντας διαχρονικά τη διαφθορά και την διαπλοκή.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ ότι οι προτεινόμενες διαρθρωτικές αλλαγές που εισήχθησαν στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, για την προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, χωρίς τη στοιχειώδη ενημέρωση και την αναγκαία διαβούλευση, βρίσκουν προβληματισμένη και αντίθετη την ελληνική κοινωνία καθώς:
o   δε συνάδουν, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, με τις πραγματικές ανάγκες της χώρας
o   σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στο στόχο της διασφάλισης της αναγκαίας κοινωνικής συναίνεσης και της ανάκτησης της εμπιστοσύνης του Πολίτη προς την Πολιτεία ούτε και της ανάκτησης της εμπιστοσύνης στην Ελληνική Οικονομία (εντός και εκτός Ελλάδος)
o   απέχει μακράν από το στόχο της επίτευξης ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας με βιώσιμο τρόπο, αλλά ακόμη και από τους στόχους που το ίδιο το Ν/Σ θέτει σχετικά με τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας
o   εισάγει, με αντιδεοντολογική σπουδή, ρυθμίσεις που δίνουν την αίσθηση «υποτέλειας» και «ξεπουλήματος» του ελληνικού δημόσιου στον ιδιωτικό τομέα, καθώς οι περισσότερες θεσμοθετούν ειδικά προνόμια υπέρ των υποψηφίων επενδυτών, καταστρατηγώντας ανενδοίαστα βασικές διατάξεις του Συντάγματος, πάγιας νομολογίας του ΣτΕ, αλλά και της υφιστάμενης νομοθεσίας.  
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ, ειδικότερα τα ακόλουθα:
1.       Καταργείται το ελάχιστο ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου (κατάργηση του άρθρου 11 του ν. 3631/2008 (Α’ 6)» με την οποία ρυθμίστηκε το κρίσιμο θέμα των ειδικών μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου (golden shares) στις υπό αποκρατικοποίηση εταιρίες) και πλέον το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι υποχρεωμένο να κρατά ένα minimum συμμετοχής στις εταιρίες ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας, παραδίδοντάς τες αποκλειστικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς κανέναν έλεγχο.
Πρέπει να τονισθεί ότι, με εξαίρεση τις ΟΠΑΠ και ΟΔΙΕ, οι επιχειρήσεις αυτές έχουν χαρακτήρα στρατηγικό σε περιπτώσεις εθνικών ή περιβαλλοντικών κρίσεων και ο εν δυνάμει επενδυτής δεν δεσμεύεται με όρο του νομοσχεδίου για την άμεση και απόλυτη συμμόρφωσή του σε Ειδικά Σχέδια Αντιμετώπισης Κρίσεων, με ίδιες μάλιστα δαπάνες.  
2.       Καταργείται η όποια προηγούμενη έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων για την πώληση πακέτου μετοχών μεγαλύτερο του 20%, καταργώντας (έστω και τυπικά) την δυνατότητα κοινής λήψης αποφάσεων από συναρμόδια Υπουργεία .
3.       Ανοίγεται ο δρόμος για την ανάπτυξη παραθεριστικών-τουριστικών  χωριών σε εκτός σχεδίου δημόσια ακίνητα, με την εισαγωγή μιας νέας γενικής κατηγορίας χρήσεων, υπό τον τίτλο «Παραθεριστικό – Τουριστικό Χωριό», σε αντίθεση με κάθε έννοια Χωροταξικής, Πολεοδομικής, Οικιστικής και Τουριστικής πολιτικής, καταστρατηγώντας κάθε υφιστάμενο πλαίσιο σχεδιασμού, με μόνο και αποκλειστικό σκοπό την προσέλκυση επενδυτών.
o   Η εισαγωγή ενός νέου προϊόντος υψηλών προδιαγραφών θα μπορούσε να έχει πολλαπλά οφέλη για την τοπική και την εθνική οικονομία μόνο εφόσον ανταποκρίνεται στο πλαίσιο των εθνικών χωροταξικών κατευθύνσεων για την αναβάθμιση της χώρας στον τομέα του τουρισμού.
o   Ωστόσο, με το πνεύμα του Ν/Σ, αλλά με ταυτόχρονη καταστρατήγηση του Συντάγματος, τα δημόσια ακίνητα εξαιρούνται κάθε χωροταξικής κατεύθυνσης και υφιστάμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας, παρά την βαρύτητα των επιπτώσεων των έργων που θα αναπτυχθούν σε αυτά (παραθεριστικές κατοικίες, τουριστικοί λιμένες (μαρίνες, αγκυροβόλια, καταφύγια τουριστικών σκαφών), ξενοδοχεία, εγκαταστάσεις περίθαλψης - αναψυχής - εστίασης, γκολφ, spa, εμπορικά καταστήματα, εγκαταστάσεις αναψυχής κ.λπ.)
o   Είναι, επιπλέον, προφανές ότι το Ν/Σ καταστρατηγεί κάθε έννοια έννομου συμφέροντος και προστασίας του περιβάλλοντος καθώς αυξάνει τον μέσο συντελεστή δόμησης στο σύνολο των οικοδομήσιμων χώρων (και όχι επί του συνόλου της έκτασης) σε 0,4 και καταργεί την έγκριση κάθε πολεοδόμησης μέσω της έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος, όπως είναι η συνήθης διοικητική πρακτική που προϋποθέτει και έλεγχο νομιμότητας από το ΣτΕ, αλλά με απλή κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Τουρισμού και Οικονομικών, όπου τον πρώτο λόγο θα έχει το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης (που συστήνεται) για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
o   Επιπλέον, το Ν/Σ απαλλάσσει πλήρως τον υποψήφιο επενδυτή από την υποχρέωση να καταβάλλει εισφορά σε γη και χρήμα, όπως ισχύει για τις εντάξεις στο σχέδιο πόλης. Αντ' αυτών προβλέπεται να διαθέσει το 50% της συνολικής έκτασης για κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, χωρίς να διασφαλίζεται η εφικτότητα της υλοποίησης τους.
o   Με την ίδια διαδικασία προβλέπεται και η πολεοδόμηση των επιχειρηματικών πάρκων, για τα οποία θεσπίζεται μέσος συντελεστής δόμησης 0,6 πάλι επί των οικοδομήσιμων χώρων, μέτρο που προφανώς ισχύει για μελλοντικές πολεοδομήσεις στις οποίες θα ήταν δυνατόν να προβλεφθούν μεγαλύτερες εκτάσεις με μικρότερο συντελεστή δόμησης – εκτός, αν η σχετική πρόβλεψη φωτογραφίζει περαιτέρω υπερδόμηση σε ήδη υφιστάμενες άτυπες βιομηχανικές περιοχές που πρόκειται να «πολεοδομηθούν» (πχ άτυπη Βιομηχανική περιοχή Σχηματαρίου-Οινοφύτων). Νέα χρήση στα προς εκποίηση δημόσια ακίνητα είναι και οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και αποθήκες.
o   Τα επιχειρήματα ότι «Τα παραθεριστικά-τουριστικά χωριά αναπτύσσονται με πρότυπα ήπιας ανάπτυξης και αντιδιαστέλλονται τόσο προς τις οικιστικές αναπτύξεις εντατικού χαρακτήρα όσο και προς τα τουριστικά θέρετρα που απευθύνονται κυρίως στον μαζικό τουρισμό, σε αρμονία με το φυσικό περιβάλλον και τη φυσιογνωμία της περιοχής, με βάση υψηλές και ποιοτικές προδιαγραφές ανάπτυξης» δεν πείθουν κανένα καθώς δεν έχουν νομοθετηθεί σχετικές προδιαγραφές και κανένας έλεγχος δεν προβλέπεται από το αρμόδιο ΥΠΕΚΑ, πολύ δε περισσότερο από το ΣτΕ.
4.  Οι ρυθμίσεις που εισάγονται για τη δυνατότητα χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας, που βρίσκονται μπροστά από την επένδυση (π.χ. ομπρέλες μπροστά από ξενοδοχείο) καθώς και για τη δημιουργία νέων ή την αξιοποίηση υφισταμένων τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων έμπροσθεν ξενοδοχειακών μονάδων ή περιοχών παραθεριστικού-τουριστικού χωριού, εφόσον αυτό εξυπηρετεί την επένδυση, επεκτείνει στην πραγματικότητα το δικαίωμα παρέμβασης στον αιγιαλό και την παραλία, κατεξοχήν περιοχές που ανήκουν στο δημόσιο και εξυπηρετούν αποκλειστικά χρήσεις αφενός αναψυχής αφετέρου περιβαλλοντικής, κοινωνικής και στρατηγικής ασφάλειας. Επιπλέον:
o   η παραχώρηση του αιγιαλού - παραλίας μπορεί να επεκταθεί από 50 σε 99 έτη, χωρίς να προβλέπεται επικαιροποίηση των όρων της σύμβασης σύμφωνα με ενδεχόμενες περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις και παρά το γεγονός ότι οποιαδήποτε κύρια επένδυση θα έχει αποσβεσθεί σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 25 ετών κάτω από τις πλέον δυσμενείς οικονομικές συνθήκες (άλλωστε θα είναι μια καθόλα ανεπιτυχής επένδυση).
o   ο κάθε επενδυτής θα μπορεί να κατασκευάζει δικές του μαρίνες για την εξυπηρέτηση παραθεριστικών χωριών ή ξενοδοχείων, με μόνο περιορισμό να απέχουν 1 χλμ. από την πλησιέστερη υπάρχουσα, χωρίς να προβλέπονται
o το μέγεθος της μαρίνας σε σχέση με τις ανάγκες της κύριας εγκατάστασης και σε σχέση με την φέρουσα ικανότητα της ευρύτερης περιοχής .
o οι απαραίτητες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ειδικά αυτών της διάβρωσης των ακτών
o οι όροι και ο τρόπος έγκρισης των έργων αυτών
5.  Θεσπίζονται τα ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων) που καταστρατηγούν πλήρως την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι επενδυτές αφενός δεν υποχρεούνται πλέον να ακολουθήσουν τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης του γενικού πολεοδομικού σχεδίου (στα όρια του οποίου βρίσκονται) «αν δεν συνάδει με τον προορισμό του ακινήτου», αφετέρου για όσα ακίνητα δεν βρίσκονται στα όρια Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, μπορούν να εφαρμόσουν επιλεκτικά από τις διαφορετικές χρήσεις γης και όρους δόμησης των γειτονικών περιοχών εκείνες "που συμφωνούν περισσότερο με την κατά προορισμό χρήση του ακινήτου".
Κατά συνέπεια, ο επενδυτής υποκαθιστά την Διοίκηση σε θέματα Χωροταξικού, Πολεοδομικού και Περιβαλλοντικού σχεδιασμού, χωρίς κανένα έλεγχο ή συντονισμό για την επίτευξη Ολοκληρωμένης Περιβαλλοντικής, Κοινωνικής και Οικονομικής Διαχείρισης της ευρύτερης περιοχής που επηρεάζεται
6.    Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ απεκδύονται πλήρως του αδειοδοτικού και ελεγκτικού τους ρόλου και μετατρέπονται σε απλούς διακινητές των διαδικασιών που αφορούν στην έκδοση των οικοδομικών αδειών καθώς, μετά από εξουσιοδότησή του επενδυτή (!!!), "αναζητούν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση της οικοδομικής άδειας και τα οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες τυχόν έχουν καθυστερήσει να εκδώσουν πέραν του εικοσαημέρου".
7.    Οι ρυθμίσεις που εισάγονται «περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων υπέρ του Ταμείου ή εταιρειών του Ταμείου ή των ειδικών διαδόχων τους», κατά το πρότυπο κυρίως του νόμου περί Ολυμπιακών Έργων, ενώ έχουν σκοπό την ελάφρυνση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών (διατηρώντας τον σεβασμό που επιβάλει το Σύνταγμα προς τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα) εστιάζονται κύρια στην επαύξηση της ασφάλειας των συναλλαγών και όχι στο δημόσιο όφελος.
8.  Η ρύθμιση που εισάγεται προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την αποτελεσματική λειτουργία των Κτηματικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, είναι προς την θετική κατεύθυνση, καθώς αυτές δεν θα έχουν πλέον καμία δικαιολογία για την μη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων και αυτοψιών, και θα είναι αναγκασμένες να λαμβάνουν άμεσα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας της δημόσιας περιουσίας (επιβολή προστίμου ή υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στο 20% του ποσού, προκειμένου να εκδικαστεί τυχόν προσφυγή τους κατά της πράξης επιβολής προστίμου ή καταβολής αποζημίωσης).
9.   Θετική είναι και η ανάθεση στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας (Γ.Γ.Δ.Π.) η ευθύνη για την καταγραφή, σε ενιαίο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας (Μ.Α.Π.), όλης της ακίνητης περιουσίας φορέων του Δημόσιου Τομέα και ειδικότερα των Υπουργείων, των Δημοσίων Επιχειρήσεων στις οποίες το Δημόσιο κατέχει το σύνολο του μετοχικού τους κεφαλαίου, των Δημοσίων Οργανισμών και των Ν.Π.Δ.Δ., αρκεί να αποσαφηνιστούν οι ασφαλιστικές δικλίδες ώστε να αποτυπώνεται στο εν λόγω Μητρώο, με ακρίβεια, το σύνολο της δημόσιας περιουσίας.
  • Εμβόλιμη στον αχταρμά των διατάξεων περιλαμβάνεται και η κατάργηση της υποχρέωσης των μηχανικών περί καταβολής εισφοράς ποσοστού 2% υπέρ του ΤΕΕ για τις πάσης φύσεως λειτουργικές του δαπάνες, που υπολογιζόταν επί της συμβατικώς συνομολογούμενης ή της νομίμου αμοιβής τους, (το Ν/Σ καταργεί ουσιαστικά δύο πόρους που αντιπροσωπεύουν το 70% του προϋπολογισμού του ΤΕΕ: την εισφορά του 2% επί της αμοιβής των μηχανικών και του 2 τοις χιλίοις του προϋπολογισμού ενός δημόσιου έργου), οδηγώντας ουσιαστικά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, θεσμικό τεχνικό σύμβουλο του Κράτους και επιστημονικό φορέα με πλούσια δραστηριότητα στα 70 και πλέον χρόνια "ζωής" του, σε πλήρη εξαθλίωση και κατάρρευση. 
  • Το Ν/Σ τροποποιεί το Ν. 4014/11 σχετικά με τη ρύθμιση των Αυθαιρέτων με την 11η, κατά σειρά, τροποποίηση του αρχικού νόμου, και ως εκ τούτου δεν θα ισχύουν πλέον οι προβλεπόμενες προθεσμίες για την υποβολή των δικαιολογητικών για όλα τα αυθαίρετα και τις παράνομες αλλαγές χρήσης σε κτίρια του Δημόσιου!
  • Η αιτιολογία ότι «η ρύθμιση αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω, αφενός, του μεγάλου αριθμού δημοσίων ακινήτων τα οποία χρειάζεται να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του Ν. 4014/2011 και, αφετέρου, του χρόνου που απαιτείται για τη διεκπεραίωση των προβλεπόμενων ενεργειών από τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες», δεν πείθει κανένα για τον σκοπό της ρύθμισης.
  • Επίσης, δεν προσδιορίζει αν η «προστασία» αυτή επεκτείνεται και στη περίπτωση που εκμισθωθεί ή παραχωρηθεί χωρίς μεταβίβαση κυριότητας το κτίριο αυτό, οπότε ο μισθωτής θα έχει την δυνατότητα (στο όνομα της αξιοποίησης του ακινήτου) να προβαίνει σε οποιαδήποτε αυθαιρεσία!
  •  Επιπλέον, με τροπολογία στο εν λόγω Ν/Σ της τελευταίας στιγμής, καταστρατηγείται το Π.Δ/γμα του Υμηττού όσον αφορά στο Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδί, καθώς όλη η έκταση όπου βρίσκεται το Υπ. Δικαιοσύνης, το Πάρκο Στρατού, αλλά και το συγκρότημα του Badminton εντάσσονται πλέον, κατά παράβαση του ισχύοντος Π.Δ. Προστασίας του Υμηττού, στη Ζώνη Β', αντί της Ζώνης Α’ Απολύτου Προστασίας. Με τον τρόπο αυτό νομιμοποιούνται οι μέχρι τώρα αυθαίρετες εγκαταστάσεις και χρήσεις και επιτρέπονται, πλέον, άλλες χρήσεις αναψυχής, κοινωφελών και άλλων δραστηριοτήτων, διοίκησης, κλπ.
  •  Το «Ελληνικό» περνά ιδιοκτησιακά στο Ελληνικό Δημόσιο... αλλά με νέους όρους που θέτει η τροπολογία, που αλλάζει πλήρως τις υφιστάμενες και ισχύουσες διατάξεις, χωρίς καμιά διαβούλευση.

Το  C I S D ,
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟ με την αγαστή συνεργασία, συνέργεια και σύμπραξη, μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς εκτιμά ότι ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου εφόσον ελέγχεται από ένα υγιή δημόσιο τομέα, και λειτουργεί στα πλαίσια του δημόσιου συμφέροντος και της διαφάνειας.
Θ Ε Τ Ε Ι , ωστόσο, ως απαραίτητες προϋποθέσεις τα ακόλουθα:
·         Την ύπαρξη των κατάλληλων μηχανισμών διασφάλισης της αποτελεσματικής και διαφανούς λειτουργίας, τόσο του δημόσιου, όσο και του ιδιωτικού τομέα, πράγμα που μέχρι τώρα δεν έχει διασφαλισθεί από κανένα διαρθρωτικό ή άλλο μέτρο. 
·         Την άμεση διαμόρφωση ενός συστήματος, που θα εγγυάται την ασφάλεια δικαίου στα ζητήματα διαχείρισης και αξιοποίησης δημόσιων ακινήτων και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη θέσπιση νέων φορέων και οργάνων και νέων θεσμών και διαδικασιών.
·         Την θεσμική θωράκιση των δικαιωμάτων του ελληνικού δημοσίου επί της καταγεγραμμένης περιουσίας του,
·         Τον συνεχή έλεγχο και παρακολούθηση, κλπ. (ζητήματα που υποβαθμίζονται πλήρως με το παρόν Ν/Σ, το οποίο δίνει έμφαση κύρια στην «κατά παρέκκλιση» των υφιστάμενων νόμων και αρχών παραχώρηση ή πώληση της δημόσιας περιουσίας με ευνοϊκούς για τον υποψήφιο επενδυτή όρους, των οποίων όμως η νομιμότητα είναι αμφισβητήσιμη).
Με τον τρόπο αυτό ο κάθε εν δυνάμει επενδυτής θα αισθάνεται περισσότερο ασφαλής στην υλοποίηση της επενδυτικής του απόφασης, χωρίς να αντιμετωπίσει αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

[1] με το οποίο καλείται η Βουλή να κυρώσει το πωλητήριο, διά της πράξης νομοθετικού περιεχομένου των ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας.