Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη ...

... Ανάπτυξη που μόνο ο ενημερωμένος, ενεργός Πολίτης μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει !







Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δελτίο Τύπου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δελτίο Τύπου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Η Δικαιοσύνη τιμά το περιβάλλον ... με παραίνεση προς τους λειτουργούς της για την εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ CISD






ΕΠΙΚΡΟΤΟΥΜΕ & ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ τις εγκυκλίους του Αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου, κ. Δημήτρη Δασούλα, σχετικά με το “Αυτόφωρο για τα περιβαλλοντικά εγκλήματα” καθώς και την άμεση αφαίρεση αδειών λειτουργίας, όπου παραινεί τους δικαστικούς λειτουργούς να εφαρμόσουν το νόμο !

Η πάταξη των περιβαλλοντικών εγκλημάτων, με τη διαδικασία του αυτόφωρου και η εκδίκαση τους κατ’ απόλυτη προτεραιότητα (όπως θεσπίστηκε με νόμο του 2011 για την “Προστασία του Περιβάλλοντος μέσω του Ποινικού Δικαίου”) αποτελεί βασικό εργαλείο της Πολιτείας, καθώς μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα αποτελεσματική ειδικά εάν εφαρμοστεί για όλες τις περιπτώσεις που προβλέπει ο σχετικός νόμος !

Το μέτρο αυτό είναι δυνατό να εφαρμοσθεί εφόσον υπάρξει ουσιαστική ενδυνάμωση των κρατικών μηχανισμών ελέγχου, τόσο ως προς τις αρμοδιότητες, όσο κυρίως ως προς τη στελέχωση, ειδικά –μάλιστα- με την ενίσχυση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, η οποία ως κατεξοχήν εθνική αρχή περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων έχει ήδη αναλάβει την αρμοδιότητα της διενέργειας προανάκρισης σε κάθε περίπτωση αυτόφωρης σύλληψης !

Παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει προς την κατεύθυνση της ανάδειξης σοβαρών περιβαλλοντικών εγκλημάτων -με την αυτοθυσία ολίγων, αλλά επίλεκτων Επιθεωρητών Περιβάλλοντος- παραμένει επιτακτική η ανάγκη να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το πρόβλημα του περιβαλλοντικού εγκλήματος, που συνεχώς επιδεινώνεται, με εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής και στην οικονομία, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους εκπτώσεων σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και χαλάρωσης των ελέγχων, όπως αυτές που βιώνουμε !

Το Σύνταγμα των Ελλήνων (άρθρο 24) έχει θεσπίσει «την θεμελιώδη αρχή της πρόληψης της βλάβης του φυσικού περιβάλλοντος, χάριν της οικολογικής ισορροπίας και της διατηρήσεως αυτού και των φυσικών πόρων, προς όφελος όχι μόνον της παρούσας γενεάς αλλά και των επομένων», ενώ η νομοθεσία μας προβλέπει, τόσο ποινικές κυρώσεις σε βάρος των δραστών περιβαλλοντικών εγκλημάτων, όσο και περιβαλλοντική ευθύνη για το κόστος των μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημιάς στους φορείς εκμετάλλευσης οι δραστηριότητες των οποίων έχουν προκαλέσει ρύπανση ή εν δυνάμει μπορούν να προκαλέσουν περιβαλλοντική ζημιά.

Το CISD καλεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και Ενέργειας:

1. Να στηρίξει άμεσα και έμπρακτα τις υπηρεσίες που έχουν ταχθεί ως θεματοφύλακες της προστασίας του περιβάλλοντος και ειδικότερα την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, διατηρώντας πλην των άλλων την αυτονομία της σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο υπό σύνταξη οργανόγραμμα σχεδιαζόμενα.

2. Να μεριμνά για τη συμμόρφωση με τις σχετικές κοινοτικές και εθνικές δεσμεύσεις, θεσπίζοντας και εφαρμόζοντας αποτρεπτικές, αποτελεσματικές και αναλογικές κυρώσεις που θα διασφαλίζουν αποτελεσματικά την περιβαλλοντική προστασία.

3. Να αναλάβει εκστρατεία ενημέρωσης σχετικά με τις ποινικές και άλλες κυρώσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία μας για τα περιβαλλοντικά αδικήματα, αλλά και για την αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημιάς.

4. Να προωθήσει άμεσα την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για την περιβαλλοντική ευθύνη, με την άμεση έκδοση των προβλεπόμενων ΚΥΑ σχετικά με την υποχρεωτική χρηματοοικονομική ασφάλεια της περιβαλλοντικής ζημιάς.

5. Να καθιερώσει την δημοσιοποίηση όλων των επιχειρήσεων που δεν συμμορφώνονται στη περιβαλλοντική νομοθεσία, αλλά και να προβάλει αυτές που ελέγχονται να την τηρούν.

6. Να προβεί στην άμεση προώθηση της εφαρμογής του Ν. 4014/11, ως προς τις διατάξεις που αφορούν στην απλούστευση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης και της διενέργειας επιθεωρήσεων και ελέγχων με προτεραιότητα την εφαρμογή του θεσμού της περιβαλλοντικής ενημερότητας των επιχειρήσεων.

7. Να διασφαλίσει πόρους για την υλοποίηση μέτρων αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημιάς σε κάθε περίπτωση που δεν εντοπίζεται ο ρυπαίνων καθώς και για την άμεση απομάκρυνση κάθε είδους αποβλήτων που εγκαταλείπονται από βιομηχανίες που κλείνουν, ή/και που απορρίπτονται ανεξέλεγκτα

8. Να εντείνει τους ελέγχους προς αποφυγή πυρκαγιών σε δασικές και αγροτικές περιοχές, αλλά και ειδικά στις παραμένουσες ή αναφυόμενες χωματερές.

9. Να καταστήσει σαφές προς τις δασικές υπηρεσίες της χώρας ότι εάν διαπιστώσουν παραβάσεις (ανέγερση κτισμάτων εντός δασών, περιφράξεις, υλοτόμηση, εκχέρσωση, κ.λπ.) οφείλουν να συλλαμβάνουν τους υπαίτιους.

10. Να αντιληφθεί, ως οφείλει, την εξαιρετική σημαντικότητα του καθοριστικού ρόλου του στην τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και στην ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας, χωρίς καμιά έκπτωση, για οποιονδήποτε λόγο από οπουδήποτε και αν προωθείται, ανατάσσοντας την ήδη χωλαίνουσα λειτουργία του.

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

«Ενέργεια Χθες, Σήμερα, Αύριο – οι Τοπικές Κοινωνίες έχουν το λόγο», Καβάλα, 31.05.13


Poster - access - final ps

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

«Ενέργεια Χθες, Σήμερα, Αύριο – οι Τοπικές Κοινωνίες έχουν το λόγο»

Καβάλα, 01 Ιουνίου 2013

Η δυναμική του δημοκρατικού διαλόγου σε όφελος του κοινωνικού συνόλου


Εξαιρετικά δημιουργική υπήρξε η διαβούλευση που αναπτύχθηκε κατά την  1η Ανοικτή Συζήτηση με θέμα «Ενέργεια: Χθες, Σήμερα, Αύριο», στη Καβάλα, την 31η Μαΐου, στο πλαίσιο της εκστρατείας EcoEnergy Campaign.
Κατά το πρώτο ενημερωτικό μέρος, εκτός των εισηγητών, συνέβαλαν ιδιαίτερα με τις ουσιαστικές τοποθετήσεις τους ο κ. Γεωργιάδης, εκπρόσωπος του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, ο κ.  Γρανάς, Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, ο κ. Πατακάκης, Αντιπρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και ο κ. Μουριάδης Αντιδήμαρχος του Δήμου Καβάλας.
Η ενημέρωση εμπλουτίστηκε με παρεμβάσεις των καθηγητών του ΔΠΘ, κ.κ. Γιώργου Γκαϊντατζή, Γιώργου Συλαίου, Κώστα Τσαγκαράκη, του καθηγητή του ΤΕΙ Καβάλας κ. Δημήτρη Μαρμάνη, του Προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Νέστου κ. Μάνου Κουτράκη και του  Προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών και Βιοτεχνιών Ανατολικής Μακεδονίας, κ. Κώστα Παπακωνσταντίνου.
Κατά τη διάρκεια των θεματικών εργαστηρίων, μέλη της ευρείας Κοινωνίας των Πολιτών με ακαδημαϊκή, περιβαλλοντική, τεχνική, επαγγελματική, σπουδαστική και διοικητική ιδιότητα, ανέπτυξαν τεκμηριωμένα και συζήτησαν ελεύθερα τις απόψεις τους για τα πιο κρίσιμα θέματα που αφορούν στην διαχείριση της ενέργειας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, προτείνοντας βιώσιμες λύσεις, οι οποίες προσφέρουν προοπτική για τοπική αειφόρο ανάπτυξη, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, σε τοπικό επίπεδο και, βεβαίως, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Η προβολή και διατύπωση αντίθετων αλλά και παράλληλων απόψεων, κατέληξε -μέσα από ανοικτό δημοκρατικό διάλογο- στη σύνθεση προτάσεων κοινής αποδοχής, ενώ επισημάνθηκαν οι βασικές αιτίες της υστέρησης στην έγκαιρη και αποτελεσματική λήψη αποφάσεων από την Διοίκηση.
Η προσεχής εκτενής δημοσιοποίηση των προτάσεων αυτών θα συμβάλει στην περαιτέρω σφαιρική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την ενημέρωση και συμβολή τους μέσω ανοικτού forum που θα λειτουργεί στην ιστοσελίδα www.cisd.gr .
Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα προωθηθούν στη Διοίκηση προκειμένου να συμπεριληφθούν στα σχέδια και προγράμματα που ήδη προωθούνται προς την κατεύθυνση της αειφόρου ενέργειας, ενώ η υλοποίησή τους θα υποστηριχθεί από το CISD με περαιτέρω ενέργειες.
Η δυναμική του γόνιμου διαλόγου που αναπτύχθηκε σηματοδοτεί αφενός την προστιθέμενη αξία της ουσιαστικής συμμετοχής όλων των συστατικών μερών της κοινωνίας των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων, αφετέρου την αναγκαιότητα σταδιακής ανατροπής πολωμένων αντιλήψεων μεμονωμένων ομάδων, που με την αρνητική τους στάση υπονομεύουν –σε βάρος του κοινωνικού συνόλου- την πορεία προς την αειφόρο ανάπτυξη (βιώσιμη οικονομία, κοινωνική συνοχή, προστασία περιβάλλοντος).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EcoEnergy Campaign

EcoEnergyCampaign 10

Ενέργεια χθες, σήμερα, αύριο

Η Εκστρατεία EcoEnergy  «Ενέργεια χθεςσήμερααύριο: Οι Τοπικές Κοινωνίες έχουν το λόγο», διοργανώνεται από το CISD(Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη) για πρώτη χρονιά, με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Επιχειρηματικότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης (IEA).
Στόχος της εκστρατείας αυτής είναι η σφαιρική ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για τις ενεργειακές και αναπτυξιακές προκλήσεις, ώστε υπεύθυνα και τεκμηριωμένα να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων που επηρεάζουν την εξέλιξη της σχέσης παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας, της ποιότητας ζωής, αλλά και τις επιπτώσεις στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Η κατανόηση της σημασίας της ενέργειας στη ζωή μας, παράλληλα με την επιλογή των πλέον διαθέσιμων βιώσιμων τεχνολογιών αποτελούν το βασικό εργαλείο στην προσπάθεια καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής και προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα κινητοποιούν μια σημαντική δυναμική αλλαγής παρωχημένων προτύπων παραγωγής και κατανάλωσης.
Η εκστρατεία βασίζεται σε σειρά δώδεκα ανοικτών εκδηλώσεων, στις Περιφέρειες της χώρας, όπου εκπρόσωποι όλων των κοινωνικών ομάδων θα ενημερωθούν και θα συζητήσουν με ειδικούς επιστήμονες με σκοπό να διαμορφώσουν το δικό τους όραμα για μια αειφόρο ανάπτυξη με άξονα την ορθά στοχευμένη τοπική ενεργειακή πολιτική.
Στα εργαστήρια (workshops) που αναπτύσσονται σε κάθε εκδήλωση δίνεται η ευκαιρία να συζητηθούν τοπικά προβλήματα, αλλά και εξελίξεις που προγραμματίζονται στον τομέα της ενέργειας, με σκοπό να αναδειχθούν οι βέλτιστες επιλογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και θα οδηγήσουν σε μια πορεία προς την αειφόρο ανάπτυξη.
Η επιτυχία του εγχειρήματος και των στόχων της εκστρατείας EcoEnergy βασίζεται στην δυναμική του προγράμματος και της καινοτόμου μεθοδολογίας που ακολουθείται, καθώς και κυρίως στην εθελοντική, ενεργό συμμετοχή και αυτενέργεια εκπροσώπων της Διοίκησης, των κοινωνικών φορέων και των πολιτών.
Υλικό βάσης της εκστρατείας αποτελεί το εγχειρίδιο  όπου καταχωρείται συνοπτικά η επιστημονική ανάπτυξη της θεματολογίας, καθώς και CD-ROM με τις οπτικοακουστικές παρουσιάσεις, υλικό που θα διανεμηθεί στα τοπικά ΜΜΕ για δημοσίευση και περαιτέρω προβολή.
Η εκστρατεία EcoEnergy θα εξελιχθεί σε ετήσιο θεσμό με διαγωνιστικό χαρακτήρα για την ανάδειξη ορθών πρακτικών στην βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.
. . .

Θεματολογία

Ενέργεια, χθες, σήμερα, αύριο: Κλιματική Αλλαγή, Αειφόρος Ανάπτυξη

  1. Παραγωγή ενέργειας – μορφές ενέργειας – τεχνολογίες: Πλεονεκτήματα, Μειονεκτήματα, Οφέλη
  2. Από τα λόγια … στον διακόπτη: Δίκτυα, μεταφορά ενέργειας
  3. Κατανάλωση Ενέργειας – Ορθολογική Χρήση και Εξοικονόμηση ενέργειας 

. . .

Μεθοδολογία

 Η κάθε μία από τις δώδεκα εκδηλώσεις έχει διάρκεια ολόκληρης ημέρας και πραγματοποιείται υπό την μορφή «Τοπικού εργαστηρίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη», που εξελίσσεται σε τρία μέρη:
1.    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:
Περιλαμβάνει προβολές και κεντρικές ομιλίες ειδικών επί της θεματολογίας, τοποθετήσεις του κοινού, ερωτήσεις, απαντήσεις, παρουσίαση καλών πρακτικών, κλπ., με εστίαση σε ζητήματα που απασχολούν την κάθε επιλεγμένη Περιφέρεια.
2.    ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Εξελίσσεται σε θεματικά εργαστήρια, όπου εκπρόσωποι ομάδων ενδιαφερόμενων μερών συμμετέχουν και συζητούν, υπό τον συντονισμό ειδικών επιστημόνων, πάνω σε ενεργειακές επιλογές ή σε σενάρια ή/και προγραμματιζόμενα έργα/επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας (προσομοίωση διαδικασίας λήψης αποφάσεων). Σκοπός είναι η σύγκλιση σε συμφωνία για βασικές ενεργειακές επιλογές που αφορούν στο μέλλον της περιοχής τους. Οι λοιποί συμμετέχοντες παρακολουθούν τις συζητήσεις και παρεμβαίνουν προβάλλοντας τυχόν ενστάσεις, αντιρρήσεις ή προτάσεις που εμπλουτίζουν τη διαβούλευση.
3.    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ:
 Εξελίσσεται στην Ολομέλεια των συμμετεχόντων, όπου εκπρόσωπος του κάθε θεματικού εργαστηρίου παρουσιάζει στο κοινό τις προτάσεις που παρήχθησαν. Αναπτύσσεται συζήτηση με σκοπό την υιοθέτηση ενός κοινά αποδεκτού σχεδίου στρατηγικής και δράσεων.
. . . 

Ποιοι συμμετέχουν

Καλούνται να συμμετέχουν, σε προκαθορισμένη ημερομηνία και τόπο, εκπρόσωποι :
  • Διοίκησης όλων των επιπέδων,
  • Επαγγελματικών, επιστημονικών, πολιτιστικών και τεχνικών φορέων,
  • Συλλόγων πολιτών
  • Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων
  • Μαθητικών κοινοτήτων

Περιοχές ατις οποίες εξελίσσεται η εκστρατεία


Η εκστρατεία EcoEnergy εξελίσσεται διαδοχικά σε χρονικό διάστημα ενός έτους, από τον Μάιο 2013 έως τον Μάιο 2014,  μέσω ημερήσιων εκδηλώσεων σε δώδεκα Πόλεις σε δώδεκα Περιφέρειες της χώρας:
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, στην πόλη της Καβάλας   –   31.05.13
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην πόλη της Θεσσαλονίκης
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, στην πόλη της Κοζάνης
Περιφέρεια Ηπείρου, στην πόλη των Ιωαννίνων
Περιφέρεια Θεσσαλίας, στην πόλη της Λάρισας
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, στην πόλη της Λαμίας
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, στην πόλη της Κέρκυρας
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στην πόλη της Πάτρας
Περιφέρεια Πελοποννήσου, στην πόλη της Τρίπολης
Περιφέρεια Κρήτης, στην πόλη του Ηρακλείου
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, στην πόλη της Χίου
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στην πόλη της Ρόδου

Τελετή λήξης

Τα αποτελέσματα της εκστρατείας θα παρουσιαστούν στην Περιφέρεια Αττικής, στην πόλη της Αθήνας, σε ειδική πανηγυρική εκδήλωση.



Προς μια κοινωνία της γνώσης, της κρίσης, της παρέμβασης, των λύσεων, της αλληλεγγύης και της δράσης

 … Προς μια κοινωνία της γνώσης, 

της κρίσης,

 της παρέμβασης, 

των λύσεων,

 της αλληλεγγύης και 

της δράσης !

Περιβαλλοντική Διακυβέρνηση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 . «Περιβαλλοντική Διακυβέρνηση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»
Ανοικτή Συζήτηση, 4 Ιουνίου 2013
Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη
με την υποστήριξη του
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - Γραφείο Ενημέρωσης - Ελλάδα
 .
.

… προς μια κοινωνία …

της γνώσης, της κρίσης, της παρέμβασης, των λύσεων, της αλληλεγγύης και της δράσης
 .
Πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιουνίου, με επιτυχία, η ανοικτή δημόσια συζήτηση με θέμα «Περιβαλλοντική Διακυβέρνηση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» που διοργάνωσε το Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (CISD) με την υποστήριξη του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, ως συνεισφορά στο πλαίσιο της GREEN WEEK 2013 που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες και του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.
Την έναρξη της εκδήλωσης έκανε ο κ. Αντώνης Καϊλής, υπεύθυνος επικοινωνίας του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, ο οποίος υπογράμμισε την εγγύτητα του θέματος της εκδήλωσης με την υπόσταση του Πολίτη, μιας εκδήλωσης που διοργανώθηκε από έναν οργανισμό που στηρίζει τον Πολίτη και απευθύνεται σε αυτόν, ιδιαίτερα φέτος, μια χρονιά που είναι αφιερωμένη κατεξοχήν στον ρόλο του Ευρωπαίου Πολίτη. Η περίοδος κρίσης, όπως ανέφερε, πρέπει να αποτελέσει την ευκαιρία για την ανάταξη του περιβάλλοντος, μέσα από δημόσιο διάλογο, αναδεικνύοντας νέες πρακτικές διακυβέρνησης, όπου το περιβάλλον -που διαπερνά όλες τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης- θα έχει ισότιμο ρόλο με την οικονομία και την κοινωνία. Προς αυτή την κατεύθυνση διαθέτουμε όλα τα εργαλεία ώστε να πετύχουμε και τους στόχους της Στρατηγικής της Λισαβόνας για το 2020, με βασικό πυλώνα την αειφόρο καινοτομία, τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων και την αειφόρο – «ευφυή» ανάπτυξη.
Ο Πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, κ. Γρηγόρης Τσάλτας, τόνισε το ρόλο του οικολογικού κινήματος και των διεθνών οργανισμών στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και στη συμμετοχή τους στις αποφάσεις, αναφερόμενος και στις ομάδες πολιτών, όπως γυναίκες, αυτόχθονες πληθυσμοί, κλπ., που εισήχθησαν στις ομάδες ενδιαφερόμενων μερών από την συνδιάσκεψη κορυφής του Ρίο. Τόνισε ότι στην Ελλάδα τα περιθώρια περιβαλλοντικής διακυβέρνησης είναι ελάχιστα, λόγω  αγκυλώσεων που προέρχονται από το πελατειακό σύστημα και την διαφθορά.
Η κα. Στέλλα Κυβέλου, καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου μέσα από το παράδειγμα της οικο-γειτονιάς, όπως εξελίχθηκε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, παρουσίασε τις προκλήσεις της συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση νέων προτύπων κατοίκησης, τονίζοντας την ανάγκη προσδιορισμού νέων τυπολογιών συμμετοχής προσαρμοσμένων στην περίοδο της κρίσης, παράλληλα με πολιτικές αξιοποίησης του εδαφικού κεφαλαίου και νέες οργανωτικές δομές.
Ο κ. Γιώργος Αγερίδης, Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός, Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής CISD, αναφέρθηκε στη συμβολή των έξυπνων δικτύων της τεχνολογίας και της πληροφορικής στην ανάπτυξη έξυπνων κτιρίων και πόλεων με καθοριστικό παράγοντα την ενημέρωση και ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών – καταναλωτών.
Η κα Εύη Τζανακάκη, Αρχιτέκτων Μηχανικός του ΚΑΠΕ, ανέπτυξε τις διαδικασίες εφαρμογής του περιβαλλοντικού-ενεργειακού σχεδιασμού των πόλεων και τις πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά κύρια σε τοπικό επίπεδο από τους ΟΤΑ μέσω ευρωπαϊκών δικτύων που ενθαρρύνουν στη διαμόρφωση σύγχρονων οραμάτων αειφόρου αστικής ανάπτυξης.
Ο κ. Θάνος Βλαστός, καθηγητής του ΕΜΠ και Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής ECOCITY, αναφέρθηκε γενικά στην κινητικότητα ως διαδικασία ενσωμάτωσης των πολιτών στην κοινωνική ζωή των πόλεων, υπογραμμίζοντας το έλλειμμα αστικής συνείδησης και ταυτότητας. Έθεσε καίρια ερωτήματα ως προς την ετοιμότητα της κοινωνίας των πολιτών να αποδεχθούν τους περιορισμούς που αναγκαστικά θέτει η οικολογική προσέγγιση της ανάπτυξης την ίδια στιγμή που κυρίαρχα στοιχεία είναι η έλλειψη κοινωνικότητας, η έλλειψη φαντασίας και κάθε αντίδρασης, αλλά και η άρνηση κάθε νέου και καινοτόμου, ζητήματα που δεν θα επιλυθούν εάν δεν γίνουν ριζικές αλλαγές στην παιδεία.
Η κα Μαργαρίτα Καραβασίλη Αρχιτέκτων Πολεοδόμος Χωροτάκτης και Πρόεδρος του CISD, τόνισε ότι η εφαρμογή ορθών πρακτικών περιβαλλοντικής διακυβέρνησης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αειφόρο ανάπτυξη, που αφορά σε ένα νέο μοντέλο ενημέρωσης και συμμετοχής του συνόλου της κοινωνίας των πολιτών, αλλά και σε νέα πολιτική θεώρηση. Αναφέρθηκε στον διακριτό ρόλο του Κράτους, έναντι αυτού της Πολιτείας, προσδιόρισε τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας των πολιτών, υπογράμμισε τα περιορισμένα περιθώρια ουσιαστικής συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων και πρότεινε την άμεση θεσμική κατοχύρωση πρακτικών και μεθόδων αξιόπιστης και αντιπροσωπευτικής συμμετοχής. Τέλος αναφέρθηκε στις μεθόδους, τεχνικές και διαδικασίες που διευκολύνουν την ενημέρωση και τη συμμετοχή, καθώς και στην ευθύνη και τον ρόλο του Κράτους και των επιμέρους κοινωνικών ομάδων στη διαμόρφωση και εφαρμογή της περιβαλλοντικής πολιτικής.
Η κα Θεοδότα Νάντσου, εκπρόσωπος της WWF Hellas, αναφέρθηκε στην ανάγκη διαμόρφωσης μιας κοινωνίας της γνώσης, της κρίσης, της παρέμβασης, των λύσεων, της αλληλεγγύης και της δράσης εξαίροντας τη γνώση ως βασικό εργαλείο. Υπογράμμισε την ανάγκη εγκαθίδρυσης θεσμών διαφάνειας, ευνομίας και συμμετοχής μέσα από μια συνεκτική κεντρική πολιτική, διαρκή κωδικοποίηση και απλούστευση της νομοθεσίας, την πλήρη μηχανοργάνωση του δημοσίου και σταθερές δομές διαβούλευσης μεταξύ του κράτους, της κοινωνίας των πολιτών και των επιχειρήσεων με άξονα την κοινωνική οικονομία τις κοινωνικές επιχειρήσεις το πρασίνισμα των επενδυτικών νόμων, αλλά και την παροχή προνομιακών κινήτρων και πιστοποίησης της ποιότητας. Τέλος τόνισε την ανάγκη συνεργασίας και διαδικτύωσης των πρωτοβουλιών που αναπτύσσονται.
Ο κ. Γιώργος Κεραμιτζόγλου, Δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στο ρόλο των ΜΜΕ στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και στις δυσκολίες και τα εμπόδια που υπάρχουν όπως έχει αναδειχθεί από την εμπειρία σειράς πρωτοβουλιών που αναπτύχθηκαν διαχρονικά, που καταδεικνύουν το έλλειμμα κατανόησης και ενδιαφέροντος.
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα και γόνιμη συζήτηση των εισηγητών με τους παρευρισκόμενους και  συμφώνησαν στην ανάγκη περαιτέρω συνεργασίας και διαδικτύωσης όλων των ζωντανών δυνάμεων του τόπου προς την κατεύθυνση της ριζικής αλλαγής της πολιτικής διακυβέρνησης με κύριο συστατικό την άμεση δημοκρατία.



 



Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟY: 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ – 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


Αχελώος 01

Δελτίο Τύπου CISD

20/05//2013

 

ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ

 25 χρόνια μετά, ο παραλογισμός συνεχίζεται


Έργα κλίμακας όπως η εκτροπή του Αχελώου είναι ευνόητο να σχεδιάζονται μετά από ολοκληρωμένες, ενδελεχείς μελέτες, στο πνεύμα της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης υπό το πρίσμα της Αειφόρου Ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πτυχές, οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον, και να αναγγέλλονται και να υλοποιούνται μόνον εφόσον αποδεδειγμένα διασφαλίζουν δημόσιο όφελος και κοινωνική συναίνεση.

Το συγκεκριμένο έργο:
  • αποφασίστηκε με μικρο-κομματική εφευρετικότητα
  • σχεδιάστηκε με μικρο-πολιτική καθοδήγηση
  • αναγγέλθηκε με ψηφοθηρική αλαζονεία από κάθε εναλλασσόμενη κυβέρνηση (μοναδικό φαινόμενο «συνέχειας κράτους»)
Πρώτο αποτέλεσμα, των παραπάνω εμπνευσμένων ενεργειών είναι ο διχασμός που, εδώ και 25 χρόνια, ταλανίζει τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας, αλλά και την κοινωνία σε πολιτικό, οικονομικό, τεχνοκρατικό και οικολογικό επίπεδο.

Δεύτερο αποτέλεσμα, της παντελώς ελλιπούς Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, είναι έξι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας ενώ εκκρεμεί η έβδομη και μάλλον καθοριστική απόφαση του.

Τρίτο αποτέλεσμα, του στενά στοχευμένου σχεδιασμού του, υπήρξε το γεγονός ότι το έργο κρίθηκε μη «φιλοπεριβαλλοντικό» από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που αρνήθηκε κάθε χρηματοδότηση.

Ωστόσο, η κυβέρνηση, χωρίς να διατυπώσει δημόσια καμιά νέα θέση ή προοπτική εναλλακτικής διαχείρισης του συνολικού προβλήματος (ώστε να αποδεικνύει ότι λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος), αναθέτει νέες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ανασχεδιασμού των έργων, που δικαίως πυροδότησαν νέο κύκλο αντιδράσεων.

Ερωτάται λοιπόν η τρικομματική Κυβέρνηση, αλλά και κάθε κομματική συνιστώσα της χωριστά:

1. Έχει, πότε και πως, αποφασιστεί να προχωρήσει το έργο της εκτροπής?

2. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην διανομή υδάτων στο θεσσαλικό κάμπο?

3. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην απορρύπανση του Πηνειού?

4. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στον περιορισμό σπατάλης νερού άρδευσης, ειδικά στον θεσσαλικό κάμπο?

5. Έχει λάβει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο μέτρο που αφορά στην σύγχρονη, ισόρροπη και εθνικά αποτελεσματική γεωργική εκμετάλλευση του θεσσαλικού κάμπου, σύμφωνα με τις Οδηγίες της ΕΕ και την σχετική ΚΑΠ?

6. Έχει καταρτίσει, μέχρι στιγμής, οποιοδήποτε προαπαιτούμενο σοβαρό και αντικειμενικό σχέδιο εθνικού κόστους/οφέλους?

7. Έχει μελετήσει, μέχρι στιγμής, τις μακροπρόθεσμα αρνητικές περιβαλλοντικές και κατά συνέπεια οικονομικές επιπτώσεις από την ατεκμηρίωτη διάθεση ακόμα και της μειωμένης ποσότητας των 250 mio m3? (νέα απαίτηση της διαχειριστικής μελέτης υδάτων, σε εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2000/60)

8. Έχει μετρήσει, μέχρις στιγμής, την επιβάρυνση του συνόλου των Ελλήνων φορολογουμένων για την ικανοποίηση της στρεβλής αγροτικής ανάπτυξης που προασπίζεται για μικρο-ωφελιμιστικούς λόγους μερίδα των Θεσσαλών αγροτών?

9. Έχει παραλάβει, μέχρις στιγμής, εγκεκριμένα Σχέδια Διαχείρισης των Υδατικών Διαμερισμάτων Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, στα οποία θα βασισθεί οποιαδήποτε νέα μελέτη, ακόμα και αν αυτή είναι «προς συμμόρφωση με όσα ζήτησε το Δικαστήριο της Ε.Ε.», όπως διατυπώνει ο αρμόδιος Υφυπουργός?

Tο CISD καλεί την τρικομματική Κυβέρνηση και τις κομματικές συνιστώσες της:

1. να αναθεωρήσει την παλαιοκομματική λογική σχεδιασμού μεγάλων εθνικών έργων

2. να αξιοποιήσει με ορθές εναλλακτικές λύσεις τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί

3. να προασπίσει τους δημόσιους πόρους που ευρίσκονται σε ένδεια

4. να επιτρέψει σε άξια στελέχη της να λειτουργήσουν επιστημονικά και τεχνοκρατικά, χωρίς κομματική καθοδήγηση, καινα παράγουν ορθές αποφάσεις, που θα κριθούν σε ανοικτές διαβουλεύσεις

5. να προωθήσει άμεσα τα αναγκαία αγροτο-περιβαλλοντικά μέτρα που έχει ανάγκη ο θεσσαλικός κάμπος και όχι η θεσσαλική ψήφος

6. να εφαρμόσει την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ακόμα κι αν δεν περιλαμβάνεται σαν μέτρο στο «Μνημόνιο»)

7. να προστατεύσει, τουλάχιστον, την Αειφόρο Τοπική και Εθνική Ανάπτυξη αν συγκυριακά δεν είναι ικανή να την προωθήσει ως οφείλει.



Κυριακή 14 Απριλίου 2013

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ CISD ΠΡΟΣ ΥΠΕΚΑ



ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ 

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ CISD ΠΡΟΣ ΥΠΕΚΑ 


Εικόνα3
Αθήνα, 12.04.13
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
. . .
ΑΝΟΙΚΤΗ  ΕΠΙΣΤΟΛΗ του CISD

προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, κ. Σταύρο Καλαφάτη

με θέμα:

«Έλεγχος, ενίσχυση και εκσυγχρονισμός Επιχειρήσεων Ανακύκλωσης Αποβλήτων Συσσωρευτών για προστασία Περιβάλλοντος και Δημόσιας Υγείας και υγιή ανταγωνισμό.

Το CISD ζητά απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό στον τομέα της ανακύκλωσης του απόβλητου των συσσωρευτών, επισημαίνοντας τις σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία λόγω ανεπάρκειας ελέγχων συμμόρφωσης, παράνομης διακίνησης και εισαγωγής από Τρίτες χώρες, έλλειψης επενδύσεων εκσυγχρονισμού των υποδομών και θεσμοθετημένων χώρων υγειονομικής ταφής, αλλά και λόγω της κλοπής μετάλλων και της καύσης καλωδίων.
Το CISD καταδεικνύει και ζητήματα ανεξέλεγκτης φοροδιαφυγής και εγκληματικότητας, ενώ διαπιστώνει ότι απειλείται πλέον η επιβίωση των νόμιμων εταιρειών ανακύκλωσης, αποδυναμώνεται κάθε προσπάθεια για την επίτευξη των εθνικών στόχων ανακύκλωσης, μειώνεται η αξιοπιστία της λειτουργίας των συστημάτων  ανακύκλωσης και κυρίως επιδεινώνονται τα ήδη κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Το CISD, ζητά από τον Υπουργό να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα του ελέγχου των δραστηριοτήτων του ΣΥΔΕΣΥΣ, που έχει προ πολλών ετών διαταχθεί από το ΥΠΕΚΑ, καθώς η άδειά του έχει λήξει από το 2010 και επί σειρά ετών έχουν υποβληθεί καταγγελίες σχετικά με παράνομη δραστηριότητα της εταιρείας, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας.
Το CISD, προτείνει τον δραστικό περιορισμό των παράνομων συναλλαγών, τον αυστηρό έλεγχο των νόμιμων διαδικασιών συλλογής και ανακύκλωσης, τον συντονισμό μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, φορέων και επιχειρήσεων, τη θέσπιση νέων κανόνων και λήψη αναγκαίων θεσμικών και διοικητικών μέτρων για την περιστολή του φαινομένου της παράνομης απόρριψης αποβλήτων συσσωρευτών ή εξαγωγών σε Τρίτες χώρες, τη χωροθέτηση και δημιουργία χώρων υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων, την καταγραφή του συνόλου των αποβλήτων συσσωρευτών που παράγονται στην χώρα μας, με σκοπό την εξυγίανση του συστήματος, τον εντοπισμό των υπευθύνων και την παραδειγματική τιμωρία αυτών, αλλά και την καθιέρωση ενιαίου μητρώου υπόχρεων διαχειριστών, ανά κατηγορία αποβλήτου, και μητρώου σημείων συλλογής τοξικών αποβλήτων, την έκδοση πιστοποιητικού περιβαλλοντικής ενημερότητας με ετήσια ισχύ, την παρακολούθηση εργασιών διαχείρισης Συσσωρευτών Τέλους Κύκλου Ζωής, την ενημέρωση μελών και συνεργατών του Συστήματος σχετικά με τις υποχρεώσεις τους, την ευαισθητοποίηση του κοινού και την υποστήριξη βέλτιστων πρακτικών, ώστε να δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης μεταξύ εμπλεκομένων και νομίμως αδειοδοτημένων και λειτουργούντων συντελεστών του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης συσσωρευτών.
Το CISD, τέλος, επισημαίνει την ανάγκη μιας αειφορικής διαχείρισης των αποβλήτων ως την μόνη απάντηση για την επίτευξη του εθνικού σχεδίου διαχείρισης για κάθε ρεύμα ή για σύνολο των ρευμάτων αποβλήτων, μέσω της ολιστικής προσέγγισης του περιβάλλοντος, της υγείας, της οικονομίας και της κοινωνίας, με κεντρικό σημείο την πρόληψη του κινδύνου και τον υγιή ανταγωνισμό. 
. . .

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ 

untitled3          syd-xeria         11-01-10_1290732_21
. . .

Σχετικό θέμα ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ 

. . .
assets_LARGE_t_420_49901564_type12128       assets_LARGE_t_420_49901566_type12128
. . .


Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ - Λύση μέσα από δημόσιο διάλογο με πολιτική ωριμότητα και ψυχραιμία




Δελτίο Τύπου
07/03/2013


ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
 Λύση μέσα από δημόσιο διάλογο με πολιτική ωριμότητα και ψυχραιμία

Παρακολουθούμε με θλίψη και αγωνία την κλιμάκωση της αντιπαράθεσης μεταξύ κατοίκων της Ιερισσού και αστυνομικών δυνάμεων.

Οι  σημερινές ενέργειες βίαιης καταστολής, από μέρους της αστυνομίας, σε αντίδραση που εκδηλώθηκε από ομάδα πολιτών του Δήμου Αριστοτέλη Χαλκιδικής ενάντια στην είσοδο  των αστυνομικών αρχών στην Ιερισσό, αλλά και η  βίαιη παρεμπόδισή της  στο έργο της αναζήτησης των δραστών του πρόσφατου εμπρησμού των μηχανημάτων της εταιρείας, είναι εξίσου καταδικαστέες.

Τα γεγονότα αυτά προκαλούν το δημόσιο αίσθημα, προσβάλουν τη δημοκρατία και καταπατούν κατάφωρα ανθρώπινα δικαιώματα.

Οι  τρομοκρατικές πράξεις και η βία, από όπου και αν προέρχονται  όχι μόνο δυναμιτίζουν και οξύνουν την εμπόλεμο κατάσταση στην περιοχή, αλλά  διαλύουν οριστικά και ίσως και αμετάκλητα τη  συνοχή μιας κοινωνίας,  που, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη μιας βιώσιμης προοπτικής.

Ένα μάθημα που θα έπρεπε να έχει πάρει η κυβέρνηση, αλλά και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων της χώρας, από αντίστοιχες περιπτώσεις οξύτατης αντιπαράθεσης με πολίτες (π.χ Κερατέα), είναι ότι κανένας σχεδιασμός, καμία επένδυση -ακόμα και η καλύτερη- δεν μπορεί να προχωρήσει με καταστολή και βία.

Υπάρχει μόνο ένας δρόμος, όσο χρονοβόρος και αν φαίνεται, η συναίνεση  !

Αυτό που χρειάζεται σήμερα η κοινωνία στην Χαλκιδική είναι ένας νηφάλιος και τεκμηριωμένος διάλογος για το μέλλον της περιοχής, την ανάπτυξη με άξονες την περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα.

Η τοπική κοινωνία πρέπει να έχει το λόγο που της αναλογεί για το ποια ανάπτυξη θέλει στα πλαίσια της αειφόρου ανάπτυξης της χώρας !

Οι πολίτες που αντιδρούν στην εξόρυξη χρυσού θα πρέπει να καταθέσουν στον δημόσιο διάλογο τις δικές τους τεκμηριωμένες προτάσεις για οικονομικές δραστηριότητες στην περιοχή που μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας στο άμεσο μέλλον, με σεβασμό στο περιβάλλον.

Έχουν όμως και την υποχρέωση να σεβαστούν τις αποφάσεις του συνόλου της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το μέλλον της εξορυκτικής δραστηριότητας στην περιοχή, όπως αυτές θα εκφραστούν μέσα από τον δημοκρατικό διάλογο.

Καλούμε τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Δένδια να αποκλιμακώσει την ένταση στη περιοχή, με κάθε ενέργεια που θα εγγυάται ταυτόχρονα  την ασφάλεια και την προστασία OΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ

Καλούμε την ομάδα πολιτών που αντιδρά να επιδείξει σωφροσύνη και ψυχραιμία στρέφοντας τις διεκδικήσεις της σε γόνιμες, τεκμηριωμένες προτάσεις.

Οι λύσεις μπορούν να έρθουν μόνο μέσα από το δημόσιο διάλογο και τη συναίνεση, αρκεί να πρυτανεύσει πολιτική ωριμότητα από κάθε πλευρά, τόσο από την Κυβέρνηση ΚΑΙ την αντιπολίτευση, όσο και από τους πολίτες.



8 Μαρτίου 2013, 10:38 

Εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική: 

Καταγγέλλει τη βία και απευθύνει έκκληση για διάλογο το CISD






Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΑΣΑ Ερμιονίδας: Ανησυχία για πυρκαγιά στον Δεματοποιητή Κρανιδίου

http://www.econews.gr/2013/02/12/cisd-dematopoiitis-kranidi-95876/



Το CISD (Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη)παρακολουθεί με ιδιαίτερο προβληματισμό την εξέλιξη των γεγονότων και σχετικών ενεργειών που αφορούν στην πυρκαγιά των χύδην αποθηκευμένων σύμμεικτων απορριμμάτων στο χώρο του Δεματοποιητή Σταυρού Διδύμων, από την στιγμή της εκδήλωσής της.
Παράλληλα, ευρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με εκπροσώπους της Παρέμβασης Πολιτών Ερμιονίδας και της Πρωτοβουλίας Πολιτών Διδύμων-Φούρνων οι οποίοι επικοινώνησαν και με τον Γενικό Επιθεωρητή της ΕΥΕΠ.
Το γεγονός αυτό, που συνέβη λίγες μόνο ημέρες μετά απόευρεία σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου στην Τρίπολη, στις 29 Ιανουαρίου 2013, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη κ. Πέτρου Τατούλη (μετά από αίτημα του CISD), δημιουργεί ιδιαίτερη ανησυχία καθώς μεγιστοποιεί τις ήδη σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή.
Ταυτόχρονα, προβληματίζει η στάση της Δημοτικής Αρχής, που αφενός δεν προσήλθε στην προαναφερθείσα σύσκεψη, αν και είχε κληθεί, αφετέρου αναφέρθηκε δημόσια -χωρίς έγκυρη τεκμηρίωση- σε γεγονός «εμπρησμού», καθώς είναι γνωστό ότι ανάλογες πυρκαγιές σε ανεξέλεγκτες και παράνομες χωματερές αποτελούν μέσο δραστικού περιορισμού του όγκου των αστικών απορριμμάτων!
Το CISD ζήτησε την άμεση συνδρομή του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και των αρμόδιων Υπηρεσιών της Περιφέρειας, σε συνεργασία με τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, για τον συντονισμό των ενεργειών που αφορούν:
· στον περιορισμό επέκτασης και οριστικής κατάσβεσης της πυρκαγιάς,
· στην διερεύνηση της έκτασης της περιβαλλοντικής ζημιάς καθώς και των ενδεχόμενων επιπτώσεων στη δημόσια υγεία
· στην αποκατάσταση της όποιας διαπιστωμένης περιβαλλοντικής ζημιάς
Επιπλέον, το CISD συλλέγει τα απαραίτητα στοιχεία για την υποβολή, στην αρμόδια Αρχή, Αιτήματος Ανάληψης Δράσης (άρθρο 13, ΠΔ 148/2009) για την Αποκατάσταση της προκληθείσης Περιβαλλοντικής Ζημίας, με καταλογισμό της δαπάνης στον κατά νόμο υπεύθυνο Δήμο Ερμιονίδας.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έλεγχοι για την πυρκαγιά στη χωματερή της Ερμιονίδας στην περιοχή Σταυρού Διδύμων πρόκειται να πραγματοποιήσουν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος

http://www.skai.gr/news/environment/article/223779/eleghoi-gia-tin-purkagia-sti-homateri-tis-ermionidas/

ΑΣΑ Ερμιονίδας: Υποβολή Δεσμευτικού Πλαισίου Ενεργειών

http://www.econews.gr/2013/02/19/cisd-kranidi-protaseis-96178/



Το Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (CISD) ενημερώνει ότι σε συνέχεια ευρείας σύσκεψης (28.01.2013) που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, είχε δεσμευθεί για την παρουσίαση ολοκληρωμένουΔεσμευτικού Πλαισίου Ενεργειών (ΔΠΕ), σε συνεργασία με τους συμπαριστάμενους: Παρέμβαση Πολιτών Ερμιονίδας (ΠΑΠΟΕΡ), Ομάδα Πολιτών Φούρνων-Διδύμων και τον τ. Δήμαρχο Κρανιδίου κ. Δημήτρη Σφυρή.

Η στενή συνεργασία των παραπάνω παρήγαγε το σχετικό ΔΠΕ, που καταρχήν επρόκειτο να υποβληθεί την 11η Φεβρουαρίου 2013.


Ωστόσο, η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στους όγκους των αποθηκευμένων στην περιοχή του Δεματοποιητή χύδην απορριμμάτων υποχρέωσε το Παρατηρητήριο να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και να αναγνωρίσει τα παράγωγα προβλήματα, ώστε να επικαιροποιηθεί το ΔΠΕ, που υποβλήθηκε χθες 18.02.2013.

• Η εκδήλωση της πυρκαγιάς ήταν αναμενόμενη, λόγω της μακρόχρονης συσσώρευσης μεγάλων όγκων χύδην απορριμμάτων εν είδη άτυπου ΧΑΔΑ
• Η διαχείριση της κατάσβεσης της πυρκαγιάς, με τις οδηγίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, υπήρξε η δέουσα (κάλυψη της περιοχής εκδήλωσης με χώμα), με αποτέλεσμα ωστόσο την δημιουργία προϊόντος που είναι δύσκολο να τύχει τεχνικά κατάλληλης και σύννομης διαχείρισης.
• Οι περαιτέρω χειρισμοί και πρώτες αποφάσεις των εμπλεκομένων πλευρών της Αυτοδιοίκησης, δεν βασίζονταν σε σοβαρό επιχειρησιακό σχέδιο, πράγμα που αποδεικνύει και η αναίρεσή τους από τον καθ’ ύλη αρμόδιο της Περιφέρειας (σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα τοπικά ΜΜΕ).
• Μέχρι στιγμής οριστικό σχέδιο αποτελεσματικής διαχείρισης της κρίσης δεν έχει ανακοινωθεί, ενώ το περιβάλλον συνεχίζει να επιβαρύνεται, η λειτουργία του άτυπου «ΧΑΔΑ» στην περιοχή του Δεματοποιητή δεν είναι δυνατή και οι κάτοικοι της Ερμιονίδας αντιμετωπίζουν το πρόβλημα συσσώρευσης απορριμμάτων με κίνδυνο της Δημόσιας Υγείας.


Για τους λόγους αυτούς το CISD υπέβαλε προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, χθες Δευτέρα, 18.02.2013, επικαιροποιημένο Σχέδιο Δεσμευτικού Πλαισίου Ενεργειών, το οποίο ζητάμε να τεθεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στηρίζοντας κάθε σχετική της ενέργεια.
Το CISD ζητά από την Περιφέρεια να συμβάλλει στην προώθηση της εφαρμογής του, με την σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιών, εξαντλώντας κάθε μορφής δυνατότητες που της παρέχει ο νόμος.
Τέλος, ενημερώνει ότι προτίθεται να αναδείξει το σύνολο του προβλήματος και των γενεσιουργών αιτίων και παραμέτρων του, αξιοποιώντας όλες διαδικασίες που μας παρέχει ο νόμος.

ΕΔΩ: ΤΟ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΤΗ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

http://issuu.com/cisdissuu/docs/130218_-__________________________________________?mode=window&viewMode=doublePage